Daaaageeeenssss!

Idag har jag och Boffe hoppat! :D För första gången på 2 år =) Kändes riktigt bra faktiskt även om jag är lite ringrostig. Lite mesig hoppning dock :P Blev ett litet hinder bara ^^ Blev så sugen när de va så underbar väder, så jag slängde ihop lite "skrot" som fick bli ett hinder :P

Först värmde jag såklart upp. Skrittade och travade med långa tyglar. Sen samlade jag honom och red lite serpentiner och volter. Han gick SKITfint! Blev jätteförvånad =) Han är ofta ofokuserad, men idag va han avslappnad och lyssnade på mig hela tiden =)
Sen började jag hoppa mitt fina hinder ;)

Första gången stannade han och funderade lite, men sen hoppa han från stillastående :P Gångerna efter va han också lite fundersam. Han va som en unghäst typ :P Men efter ett tag så hoppa han ordentligt =) Då höjde jag lite, och han hoppade galant =) Red an i trav och landade i trav, men när jag höjde ett snäpp till så landade han i galopp. =) 60 cm hoppade vi!
Tog fyra galopper på raksträcka efter hindret, drev som bara den för att han inte skulle bryta av :P Fick till två bra galopper och två dåliga ;)

Så det blev mest trav-arbete och en del galopp (mkt för att va ovan). Red i ungefär 45 minuter och Boffe va helt genomsvett efter! Det droppade till och med från magen på honom :P

Han va jätteduktig idag min lilla prins! Han verkade tycka de va kul att hoppa lite iaf =) Men han blev riktigt trött, drog mot stallet de sista :P Så i morgon får han vila!

Ska nog börja "hoppa" lite nån gång i veckan, för galoppens skull. Då kommer de naturligare liksom, och han "fattar galoppen"... Ha-ha-ha-ha ;) Sen longerar jag ju honom nån gång i veckan också och tränar galoppen, så han blir bara bättre och bättre =)






Pluffisnuff



Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

Kul att de gick bra! ;D

2011-04-12 @ 07:21:08
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: melina

Så söt! :D

2011-04-15 @ 15:33:33
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0