Dagens!

Ridtur på Cookie i eftermiddags!

Hon va inte riktigt på humör för att jobba, så vi red ut och galopperade i skogen! :P Va väl ute typ 45 minuter. Ställde inga större krav på henne, vi bara lunkade omkring i skogen, på några grusvägar och vid vänerns strand vid läckö slott ;) Travade en del och tog två galopper. Oj vad kul hon tyckte de va! Bockade och hoppade i början, sen satte hon av i full galopp :P Fick knappt stopp på henne! ^^ Dessutom hade jag dressyrsadeln, full galopp och långa läder är ingen höjdare! :P
Känner mig lite osäker när hästen inte "går i form" i traven och galoppen, speciellt på nya hästar! Man har bättre kontroll på hästen om den är samlad! Cookie är inte lika lätt att få ihop som Boffe, men de kommer väl så småningom! Har ju bara ridit henne fyra gånger!

Härligt väder hade vi också förresten =) Helt underbart!

Ska rida Cookie på Söndag nästa gång, hon behöver vila lite nu. =) Och jag ska "jobba" i morgon och på lördag och har en del att fixa med så ja ghinner helt enkelt inte fören då =)

Börjar tröttna på att inte ha nya bilder...! Ska försöka låna mormors kamera nästa gång :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: ja jag är lite tveksam till möte kommer funka!vårat hö är väldigt energirikt så de kan nog bli farligt!

2011-04-15 @ 09:41:32
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: erica

Fille!

Skillingarydsalvan är en svart burk som det står "hästsalva" på med gula bokstäver. Det är en gul ruta med en svart häst i bredvid. Prova även blåsprej.

Jag har gått hästföretagar linjen på Biologiska Yrkeshögskolan. Har gått lite kurser med ridlärarna, typ pedagogik och kommunikation, samt en massa anatomi och beteendekunskap hos häst. Så har jag läst lite bokföring och sådant eftersom det är en företagar-linje med:) Säg till om du vill ha lektioner, antingen hos dig eller hos mig, jag har ridbana! Kraaaaaaaaam!

2011-04-15 @ 12:00:42
URL: http://dunderhonung.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja, foton gör inläggen roligare :P

2011-04-15 @ 18:25:39
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0