Dagens!

Kom precis hem från stallet... Puh! Och nu börjar Big Brother.. Skriver i pauserna ;)

Mamma kom idag för att hjälpa mig med hagarna eftersom Pysen rymmer hela tiden. Vi blev långt ifrån klara, så mamma ska komma i morgon igen!

Vilket jävla stolpskott som gjort hagarna säger jag bara! Tråden lindad och knuten runt stolparna, satt fast isolatorer med eltejp, slått ner stolparna 10 cm m.m.m.m. Blir lite smått irriterad att vi måste fixa de själva faktiskt. Man kan väl inte hyra ut stallplats utan fungerande hagar?!?! Helt cp enligt min mening.. Så jag får stå för allt material själv och fixa allt. För er som har koll så vet ni att de inte blir så jävla billigt. Bara ett aggregat kostar ju tusenlappar... KUL. Dessutom ska jag nog flytta efter sommaren.. SURT!


Red en sväng på Boffis också. Va inte så pepp precis, så jag red bara runt lite typ :P Jobbade honom i skritt och trav, volter, serpentiner, flytta för skänkel osv. Sen tränade vi på galopp. NEJ, sa Boffe... Han vägrade! Hetsade upp sig så fort jag gjorde g.skänkel. Vilket medförde att han blev genomsvett! :P Det skummade om honom! ^^ Men vi lyckades tillslut med några galopper. När jag tänkte skritta av så va ville han springa mer, så vi tog en till ;) Jäääklar va han körde på! ^^ Fick knappt stopp på honom :P Så han tyckte nog de va rätt kul ändå, även om de va jobbigt i början ;)
Sen skrittade jag ut en sväng, mötte min morbrors fru på hennes kallblodstravare så vi tog följe en stund =)

Efter ridturen "svampade" jag av honom, rikligt. Blev typ som en dusch. Åååh va skönt tyckte han :D Sen kliade/torkade jag honom med en handduk, då njöt han ännu mer! ;) Sen blev de rykt och hovfix!


I morgon blir de jobb 9 - 15, sen fixa hagarna och kanske rida B. Får hoppa över att rida Cookie, måste få klart hagarna!


VAD HAR NI GJORT IDAG?! =D


sommar 08

Kommentarer
Postat av: Hanna

är det en ridtravare du har? :) jätte fin! jag har en själv, han är faktikst riktigt fin nu :) kolla gärna in o se vad du tkr :)

2011-08-16 @ 23:24:33
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0