Dagens =)

Kom hem från stallet för typ en halvtimme sen. Så himla härligt att det är ljust länge på dagarna! Red inte ut förens klockan sex och ändå va de solsken =)


När jag kom till stallet så va Marie där och hade fixat hagarna. Vi släppte in hästarna i "vårhagen" som är större och mer plan. Oj vad glada dom blev när dom kunde springa ordentligt! =) Boffe sparkade och bokade som bara den, sen stanna han upp och rulla sig, upp och iväg igen! Dom sprang in i skogsdelen och busade, trodde dom skulle bryta benen! Stackars pysen kom och ställde sig vid mig när han sprungit ett tag, han orkade inte lika mycket som dom stora ^^ Knäppte lite bilder, får se om de blev några bra =)

Efter de så började jag mocka och så. Tänkte att Boffis fick lugna sig lite innan jag red ut :P
Sen pysslade jag och grejade med Boffis, tvättade benen, damsög honom ^^ borstade och gjorde honom fin =)

Uteritt i solskenet.
Idag va Boffis hur go som helst... Fattar inte vad de flög i honom igår?! Vi red in i skogen, ut på en väg och på en jääättestor äng. Krävde inte så mycket av honom mer än att han skulle samla sig lite då och då. Travade ganska mycket, i medelfart :P Sen tog vi en racertrav också :P
Inte nog med de så tog vi två galopper! :) :D Har inte galopperat så mycket på honom på läänge! Hade inga krav på honom precis, fick hjälpa honom att hålla galoppen och driva på hela tiden. MEN, hej hopp jag tänker då inte stanna, tänkte Boffe. Hade snälla bettet idag. Inte så bra när man ger sig ut och galopperar på ängar ;) Det är inte så lätt att bromsa med sätet i den farten (A) Men en meter innan ängen va slut fick jag stopp på honom, sen tog vi ett stort skutt över diket! :P :)
Så idag va han jätteduktig och fick gott och gos när vi kom tillbaka =)

Förresten, Pysen rymde från nya hagen, 2 gånger på en timma... :P Jäkla ponny! ^^ Inte nog med de så fick jag springa och jaga honom nästan! ;) Busade med honom så han tillslut galopperade in i stallet!

Bilder kommer ssssssssssstrax!

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: ja det låter verkligen super bra! :)

2011-04-07 @ 21:02:24
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Erica

Filledille! Ni verkar ha så roligt, du å din travis:) om du vill får du jättegärna rida lektioner för mig, nemas problemas!! Hur går det med muggen?

Kramis:)

2011-04-07 @ 21:02:42
URL: http://dunderhonung.blogg.se/
Postat av: Jenny Norrgård

sv: Okej:):)



själv rider jag med sporrar på Toivo eftersom jag är så kort så jag har så dåligt att "slippa" till att skänkla honom :D

2011-04-07 @ 21:21:34
URL: http://kallblodochvarmblod.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline - Tävla om förstoring + länkning

Låter mysigt :D ser fram emot bilder. ;)

2011-04-07 @ 21:57:29
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Caroline - Tävla om förstoring + länkning

Låter mysigt :D ser fram emot bilder. ;)

2011-04-07 @ 21:57:56
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0