De bidde dressür!

Kom hem från stallet för en halvtimma sen. Så skönt att kunna va där på kvällen när de är ljust! =) De blev ridning, lite manryckning, sadelputsning och diverse fix =)

Red lite dressyr. Boffis va jätteduktig! =) Lugn och sansad, inte bråkig och lyssnade bra.
Tränade lite på att rida "program". Ett program som jag hittade på i huvudet allt eftersom ^^ Haha, ne men typ rida upp på medellinjen, halt, fortsätta i trav, snett igenom, korsa medellinjen och göra halt eller skritta några steg, 10m volter, 15m volter, 20m voter osv! Lite allmän träning sådär =)

Sen tränade vi på skänkelvikning i skritt och trav. De gick bättre i traven än skritten! :P Är lite svårt när man inte har raka linjer att rida efter, red ju på en äng. 

Efte de provade vi på framdelsvändningar. Första gången, och Boffis va lika lättlärd som vanligt =) Detta blir nästa moment i Boffes utbildning ;) Nu när skänkelvikningarna är bra!

Red lite cavaletti också, mest bara för att testa. Gick ganska bra, fast sen tröttna Boffis och tyckte de va galoppbommar.. :P

Han gick skiiiitfint idag =) Är så stolt! <3 Fast jag va rätt kass kändes de som :P Skumpade och fick inget bra skänkelläge :P Men men! Alla har vi våra dåliga dagar!

Testade ett schabrak som jag köpte på eurohorse mässan också förresten. Skitsnyggt! De är ett dressyrschabrak... Men jag va tvungen att köpa de ändå eftersom jag ska köpa en dressyrsadel så småningom ;) De va utan "stroppar" eller vad man säger, men de häll sig faktiskt på plats ändå! Dock är de ett sånt som ligger mot maken, vilket inte gillas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0