Gårdagen

Va helt slut när jag kom hem igår, så jag orkade inte uppdatera! Kom inte hem fören 22!

Jobbade 10 - 14, sen åkte jag och red Boffe och Cookie, och efter de åkte jag och jobbade några timmar till..


Tänkte hoppa med Boffe igår. Men det blev inte så mycket ridning...
Precis när jag hade börjat rida så kom Boffes gamla fodervärd och hennes pappa.... Dom skulle hämta grejer som dom fortfarande inte hämtat efter 5 månader... Blev väl inte riktigt överlycklig kan man säga. Så jag gick och spanade lite på dom ;) Litar inte på dom människorna för fem öre! Så man vet aldrig...
Alltså red jag bara runt lite och väntade på att dom skulle åka.
När dom väl åkt så började jag rida an hindret. Hoppade väl över de 5 ggr och hann med en galopp, sen kommer Pysen utspringandes från hagen ut på ängen där jag red... KUL! inte.
Så jag fick hoppa av Boffe och började "jaga" Pysen... Han vet vad som händer när jag får tag i honom, så han lät sig inte fångas! Dummer!
Sen kom "grannarna", en drös med ungar och deras mamma. Självklart går Pysen fram till dom och mamman fångar honom HUR lätt som helst... Pinsamt... :P
Så efter de gick jag in i stallet igen och sket i att rida klart... Alla ungarna hängde med också och borstade Pysen :P


Fixade i ordning i stallet och åkte sedan till Cookie...

Red ett dressyrpass på 35 min. Men va inte på så bra humör så de gick inte så bra :P Hon va lite knasig också, studsade och hade sig. Men men =)

Snart kommer min mor, och vi ska åka till stallet och fixa iordning hagarna! Ska väl rida också antar jag ;) Blir nog lite dressyr!

Höres!

Kommentarer
Postat av: Mysan Carlsson

Hjäp mig att göra min blogg intressantare?

Vad ska jag skriva om för att du ska vilja läsa min blogg?



http://mysancarlsson.blogg.se/?tmp=05161947

2011-06-05 @ 16:25:58
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/
Postat av: Mysan Carlsson

Hjäp mig att göra min blogg intressantare?

Vad ska jag skriva om för att du ska vilja läsa min blogg?



http://mysancarlsson.blogg.se/?tmp=05161947

2011-06-05 @ 16:26:00
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0