Gårdagen!

Hann inte blogga igår! Stack iväg till Ikea lite spontant. Vi va där mer än 5 timmar :P Kvart i 8 va vi klara, och då hade vi en biltur på 2 timmar och 15 min framför oss... Kom hem perfekt till BB ;) Och efter de va jag helt dööd! Så de blevinget bloggande!
Köpte gummihandskar till stallet, en fleecefilt till Boffe och köksgardintyg bara! :P


Men jag hann med en liten ridtur innan igår iaf! Gick upp tidigt för att hinna bli klar i stallet direkt på morgonen, va klar strax innan 11!
Tänkte rida ett dressyrpass på herrn. Fy helvete va dåligt de gick! Han hade en riktigt dålig dag :P (va sur redan när jag kom in i boxen). Och jag orkade inte bråka med honom.. Red lite volter på ängen, som va lite geggig, så de lät när han gick när. Skit farligt...! :P Han vägrade trava där.. Blev bara nån halvslängig tölt, vilket INTE gillas!
Så jag gav upp och gick ut en sväng istället. Skrittade och travade. Skumpade runt som satan, ingenting gick helt enkelt!
Mina negativa tankar gör inte situationen bättre precis... Allt kom tillbaka... Blir så arg på mig själv att jag tänker så!

Jag köpte ju Boffe av en anledning, hans personlighet... Och nu är han ett monster.... Det är mitt fel. Bla bla bla. Hur kunde jag lämna bort honom på foder?! Han är helt förstörd! Jag orkar inte. Vart är min ängel? Ena dagen är han underbar, nästa dag slår de slint i huvudet på honom. Varför håller han på som han gör?! Bits, sparkar, stegrar, vägrar, bråkar osv. Sån va inte min ängel förut?! Vad gör jag för fel? Min egna häst hatar mig...
Förstår ni frustrationen när man köper en lugn, mysig, säker häst som litar på en till 11101004%, som sedan blir raka motsatsen?

Jag blir så trött :( Speciellt när det går bra ett tag, men sen helt plötsligt blir han sådär sur igen. Lägger öronen bakåt när man kommer in i boxen, backar och hotar... Min Boffe?! Nee.. Jag undrar vad som rör sig i huvudet på honom... Och jag undrar vad fan dom gjort med honom...



Ska till stallet senare i em. Får se om jag rider eller vad jag hittar på! Det ska bli mycket gos iaf... Och massage ska han få! Och godis, även om jag inte är så mycket för sånt... Ska ta med min systemkamera också och klicka lite bilder =)

Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Och han är kollat veterinärt? Och även av någon ET/kiro? Såntdär beteende brukar ju bero på något..

2011-04-07 @ 14:48:52
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0