"Lyckad" g-fattning =)

Red ut på Boffis en sväng ikväll vid halvsju-tiden =) Red igenom skogen och sen asfalt/grusväg hem.
Boffis va jäätteduktig! =) Sökte sig fint och flyttade för skänkeln som en riktig ängel! Jobbade mycket i trav, fick till en sån där lugn och spänstig trav, helt underbart! Gjorde lite sidvärtesrörelser i både skritt och trav också. Travade upp för långa backar i låg form.

Tog en galopp också. Blev lite förvånad faktiskt! Vissa dagar vill han bara inte galoppera. Provade att göra en galoppskänkel, och vips så galoppera han :P Gjorde visserligen högerfattning, och han gick i vänstergalopp, men ändå! ;) Va typ tredje gången någonsin som jag gjorde fattning på honom :P Tyckte jag va rätt duktigt gjort! =) Han bröt av nån gång, fick hjälpa honom och driva på. Sen hoppade vi över ett stort dike också! Oj va kul tyckte han! Duktig kille =)

Förresten, red utan sadelpad idag. Sadeln satt faktiskt bättre utan den! Har typ alltid haft pad mest bara för att typ... Men nu blir de utan ett tag! Slängde den till och med :P

I morgon ska jag hjälpa moster på hennes företag från 10 till 17. Ska till stallet innan, och hoppas jag hinner longera Boffis en stund. Ställer klockan på 07.00, underbart..! Så jag får la gå och lägga mig nu.. Fin fredag! :D ^^

Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Ja visst är han! En riktig söting :) Jasså, hur gick det med den kaninen? Klarade han/hon sig? Har satt in din länk nu också (y)



Roligt att det går framåt med din ridtravare, tummen upp för det! =)

2011-04-16 @ 10:55:20
URL: http://mischi.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Duktig han är! Men oavsett om en häst är bra på att hålla sin galopp eller inte ska man alltid driva på..

2011-04-16 @ 15:44:09
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Sååå fin är han!:)

2011-04-16 @ 18:44:08
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0