Mamma mamma, jag har fått en ny vän idag!

Haha, typ så ;) Kom jäääättebra överens med tjejen som äger hästen jag va och kolla på förut. Vi hade massor att prata om och "klickade" verkligen" ^^ ;) Vi kom fram till att det alltid är kul att lära känna nya människor, så så kommer det nog bli! :P Haha! Blev rätt glad när hon sa att jag verkade va en toppentjej som hon absolut skulle kunna tänka sig att umgås med! Vi snackade till och med om att dela på en flaska vin i solskenet ;) Hon är 24 för den som vill veta, dessutom gift och har två barn. Jäkligt bra jobbat tycker jag (Y)


Hur som helst, de va ju hästen de handlade om! :P
Säger bara en sak. Fux m. bläs. Jag ÄLSKART! Skitfin va hon! :D I början va hon lite hoppig och jobbig, så jag tänkte "ne, detta kommer säkert inte gå!". Som ni kanske vet så gillar jag lugna valacker ;)
Men när jag satt upp så va hon hur go som helst! =) Lite busig i början, hade inte blivit riden ordentligt på ett halvår typ så.. Men efter hand började hon slappna av mer och sökte sig lite nedåt, inte hela tiden dock, men ok för en otränad häst!
De va jättestor skillnad på Henne och Boffe, att rida alltså. Hon va svårare att flytta och få ihop, men samtidigt lättare i vissa fall eftersom hon är mer välriden i grunden.
Efter ett tag blev hon rätt seg, trött typ, också pga att hon är otränad. Red inte så jättelänge, kanske en halvtimme.
Skritten va lite seg, men ändå skön :P Traven va helt underbar...!!!!! Helt galet! Skumpade inte ett dugg! Va skönare att sitta än att rida lätt :P Galoppen va också härlig! Faan va gött de va att rida i kort galopp! De kan ju inte Boffe.. :P Hon busade en del i början av galopperna, sarkade och bockade lite, men det kändes knappt :P Satt som handen i handsken!
När jag hade skrittat av henne så satt jag bara på henne medan jag pratade med ägaren typ en kvart. Då stod hon och sov =) Skitlugn och mysig va hon =)

Förresten, hon heter Cookie! :P Kan ju va kul att veta ;)

Både jag och ägaren tyckte de funka bra, så vi ska höras redan i morgon tror jag =) Hon sa att jag får börja träna och tävla när jag vill, hon kör transporten och hänger med! Skitkul ju =) Då har jag ju någon som kan filma och ta kort också ;)

Så idag är jag en glad hästtjej! =)


Kommentarer
Postat av: Erika

Va kul!! :D

Grattis till de.



Fux med bläs kan ju inte bli bättre, hur snyggt är inte de ? ;) mums haha!

älskar fuxar med bläs, hade en ponny fux med bläs innan jag köpte Raski.

En valack dom, guuud saknar han utseende så jävla läcker var han. :)

2011-04-08 @ 20:56:56
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

Kul :D Lycka till med henne!

2011-04-09 @ 07:35:20
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: malin

va roligt! låter som en bra pålle!:)



hade en favorit häst här runt i trakterna som hette Cookie förut,älskar namnet!

2011-04-09 @ 14:28:19
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0