Måndag!

Puh vad trött jag vart idag... Somnade inte fören 2 i natt och drömde mardrömmar om spindlar! Så jag har sovit typ hela dagen!

Men i morse va jag i stallet och red =) Red ut med Marie och Galaxy, en runda på lite mer än en timma. Boffe va lite envis och tjurig, men över lag gick det ganska bra =) Skrittade mest, travade kanske 10 min. Försökte jobba lite med honom, men de ville han inte. Han visade sitt missnöje genom att backa ner i lite olika diken för att skrämmas... Som vanligt... Jäkla surgubbe! Fattar inte vad det är för idéer han fått! Han lyckas iaf inte att skrämma mig ;)
När han lugnat sig gjorde jag lite skänkelvikningar i skritt och trav. Han börjar bli riktigt duktig i traven! =) Har ju precis lärt honom de. Fast ena hållet är lite svårare, där böjer han halsen tänker typ "bakåt". Han går alltså inte långa steg framåt och åt sidan utan korta steg framåt och långa åt sidan... Fattar ni vad jag menar? Det känns som han bromsar! Bara att träna mer =)
Dessutom flyttar han sig med pytte-signaler =) Använder inte skänklarna alls, förutom när han behöver lite extra hjälp! Flyttar bara genom höfterna/låren.
Efter ritten blev det rengöring av mugg och diverse pyssel!

Kom hem vid tolv och har legat på soffan och sovit/kollat på tv tills halv 8. Då åkte jag och tog in hästarna. Dom fick va ute lite längre idag eftersom jag va så trött (A) Men de va ju faktiskt fint väder så =)

Vad har ni gjort idag? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0