Fredag

Blev uteritt idag. Och de va fan på tiden...! Har inte ridit så mycket senaste 1,5 månaderna, och när jag väl ridit har jag vart i ridhuset... Så har alltså inte ridit ut på 1,5 månad. STACKARS häst! Varierad träning va de ja... ;) Är så jäkla lat av mig, gillar inte att rida ut. Tycket bättre om att rida ett dressyr eller markarbetspass, men det är typ ett måste att rida ut några gånger i veckan tycker jag... Tror alltså inte att typ distansritt är något för mig ^^


Va ute och red i va 50 min. Blev rätt lugnt, red med en av tjejerna i stallet vars häst vart skadad. Skritt, trav och en galopp tog vi. Blev lite förvånad att Boffis drog såpass lite i galoppen, även om han försökte slita tyglarna ur händerna på mig och sänka huvudet och kuta iväg, men de har blivit myyycket bättre! Tillslut kanske han kan galoppera lugnt på rakt spår även på uteritterna :P Just nu springer han i sidleds från sida till sida och bara tramsar, speciellt när vi har sällskap! Men de är väl bra att han är taggad och inte tvärtom eller vad säger ni? :)


Nya dojjor har killeponken fått idag då! Med snösulor och brodd och hela skiten. 1000 spänn gick de på. Hur mycket betalar ni för nya skor osv? Kan va intressant att veta!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan kila iväg till min kära vän Linda för att spendera fredagskvällen där med dessa små mystroll <3





Kommentarer
Postat av: malin

Sv: Inte ja heller faktiskt :) mer på senare tid då ja har börjat köpa kvalités täcken tex. just nu har keyson täcken som är dyrare än han var.. hehe ;) men kvalité går före allt! :)

2011-12-02 @ 22:13:53
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0