Klickerträning

Vad irriterad jag blir på folk som håller på med klickerträning och som gör felfelfeeel så att hästarna bara blir förvirrade och tigger godis. Har kollat massa youtube-klipp, och det är inte många som vet vad dom sysslar med. I ett klipp tex va de "klickerkurs" på nån ridskola och alla ungar sprang runt i stallet och klickade hejvilt från alla håll och kanter. Hästarna trampade bara runt och fick sig en godisbit då och då... Hmm..

Vet man inte vad man sysslar med så kan man göra nåt annat kan jag tycka!

Tränar ni klickerträning? Det är ngt ganska nytt för mig, har inte känt till de så länge, men har själv tränat Boffe på liknande sätt, med tecken, godis och "knäppa med fingrarna". Har funkat fint de med ;)

Kommentarer
Postat av: josefine

Klickertränar man på rätt sätt så ska inte hästen bli tiggig. ;P Länkade till en superbra sida på min blogg om klickerträning och där ståre sjukt bra information om de :)

2011-12-03 @ 06:08:36
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: malin

har precis börjat lära han själva klicket. ska bli intressant få se hur de går :)

2011-12-06 @ 22:32:20
URL: http://systrarnawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0