Dagens ridpass!

Red ut i typ en timma. Skrittade mest och tränade på att förflytta honom sidleds. I traven tränade jag på att sitta ner och få honom att gå i långsamt, behagligt tempo. På vägen tillbaka gjorde vi två galoppfattningar igen =) Första gången blev de bara några språng, men andra gången galopperade han på som bara den, fick knappt stopp på honom ;) Har nu kommit fram till att han bara tar vänster galopp, även om vi svängde åt höger, men det är inget jag tänker lägga fokus på än. =)

Han va jätteduktig idag =) gick så fint så! Men vid ett tillfälle blev han bråkig, och när jag kom tillbaka så märkte jag varför. Han hade skurit sig på isen eller nåt och fått ett jack precis över hoven =( Det blödde inte längre, men såg lite köttigt ut! Så jag satte på ett bandage som trycker ihop jacket lite så att de inte kommer in massa skit och så! Det är säkert ingen fara, såg inte så farligt ut och han hade inte ont =) Men de va så himla typiskt! Jag brukar nästan alltid ha boots på honom, men nu sket jag i de... Då skulle han inte fått såret!



Provade lite av dom nya grejerna som jag köpte på mässan också =) Ursäkta dom kassa bilderna, orkade inte anstränga mig. Min kamera börjar verkligen ge sig! Dessutom har boffe tröttnat på att va fotomodell så han ser sur ut hela tiden ;)


Denna satt lite konstigt, men visst kan man flytta knutarna så den passar bättre? :S


Rutig grimma, syns knappt


Helt vanligt regntäcke utan foder med konstiga "bogveck" fast typ "rumpveck".. Såg ut som han skulle kunna få skav av de också.. Men han kommer nog inte ha de så mycket, är mer ett billigt slit och slängtäcke! =)


Äslade detta! Fast ylle luktar iiinte gott alltå :P De satt jättebra =)


Dagens outfit ;) Lindorna va sjukt långa, måste klippa dom i rätt längd!

Kommentarer
Postat av: Julia

gullig outfit med ljusblått! :)



och med repgrimman så ska själva nosdelen komma upp lite så den sitter lite tajtare :) då brukar jag göra det genom att knyta upp och dra åt knuten på vänster sida närmast örat :)

2011-02-25 @ 14:45:29
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Snyggt! (:

2011-02-25 @ 15:11:56
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Söta Stardom :)



SV: Ja, jag ser fram emot att få se lite bilder ifrån GHS ;D

2011-02-26 @ 21:26:51
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0