Dagens ridpass!

Min älskling va underbar idag! =)

Skulle ju skrittat ut idag, utan större krav. Men de blev så tråkigt, så jag sket i de ;P

Det blev en joggingtur i stället =) Eller först värmde jag såklart upp ordentligt och mjukade upp honom i skritt. Sen gick vi i samlad trav ganska långa sträckor med lite skritt i mellan. Jag tränade mycket på min sits och att hålla tyglarna ordentligt, brukar slarva! :P

Boffe va jättepigg! Så när han blev för hetsig så gjorde vi halt. Då lugnade han sig ett tag, men blev hetsig igen så de blev en del halter! Tränade på trav direkt ur halten och halt från trav också =)

Han va jätteduktig och gick fint hela tiden! Blev bara rädd en gång: Först åkte en stor blå buss förbi - Boffe bryr sig inte, men bakom bussen stod det farliga brevlådor....! ^^ Haha!

När vi va på väg tillbaka till stallet va Boffe fortfarande jättepigg! Det märks att han börjar få bättre kondis =) Så vi gick en extrasväng på 20 min. Hittade en väg som inte används nu på vintern, så de va pudersnö och ingen is! =D Där lät jag honom trava så fort han ville! (nästan..) Han blev jätteglad! Bromsade honom precis innan han började galoppera. Ville inte att han skulle trava för fort heller och sträcka sig! Men vid ett tillfälle la han i 6ans växel kan man säga. Shit! =D Det gick så snabbt så de kändes som jag svävade! ^^ Kunde inte hålla mig för skratt! Haha!

Efter de va hade han inte lika mycket överskottsenergi längre =) Min plutt.



I morgon ska jag rida ut med Marie och Galaxy. Vi gick ju omkull sist eftersom Boffe krångla så, hoppas de går bättre denna gången!







fåntrattspannlugg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0