Debut!

Tänkte berätta om dagens ridtur! Blev inte så mycket gjort, va jättestressad eftersom jag skulle till körskolan! Och alltid när jag är stressad blir jag ofokserad och allt går åt pipan..

Så det fick bli en liten stund på ängen idag bara. Lillasyster red Boffe först, skrittade en sväng och provade att trava lite, som uppvärmning typ. Han va jättesnäll och lugn, men så fort jag satt upp blev han knasig. Sparkade, va allmänt sur och drog mot amanda (lillasyster) hela tiden som stod i mitten med kameran. Han va riktigt lat!

Och som väntat så gick allt åt pipan. Orkade inte ens fixa rätt längd på stigläderna, vilket blev väldigt obehagligt och jag satt som en kratta. Blev även sur på den där nedrans sadeln! Man sitter sååå kasst i den! Så fort jag får möjlighet ska jag köpa nya.

Ridpasset va väldigt okontrollerat och vi red i stort sett bara runt utan att göra något speciellt. Va sjuukt ofokuserad, alltså blev Boffe det också. Tråkigt. Men men, i morgon tar vi tag i de igen! Hoppas de inte är lika kallt bara, höll på att frysa röven av mig.

Jag och lillasyster skrittade ut en sväng med pysen och Boffe också, Pysen fick va handhäst eftersom han kan bli lite busig! Gick bra faktiskt! Ska nog ta med honom ut någon gång, utan ryttare! =)


Och nu, mina damer och herrar... Bild-debut på ridbilder med mig och Boffe! Inte så speciellt vackra, jag red kasst och boffe krångla, som sagt.

















Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Fin han är =)

2011-02-15 @ 07:45:34
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Julia

mysiga bilder! :D



sv: haha jag har inte fattat det förns igår heller. Vad har du för photoshop version? :) En tjej från bdb har lagt ut ett youtube klipp och visade hur man gjorde :D om du vill så kan jag skicka länken!

2011-02-16 @ 08:32:40
URL: http://broddnyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0