Första februari tvåtusenelva

Kom precis hem från stallet! =) Har vart där två gånger idag. Hade utsläppet i morse, sen va jag på arbetsförmedlingen (död åt dom..!) så jag fixade alla sysslor på eftermiddagen i stället =)


Hade lite tid över, så jag gick till biblioteket (älskart!) och lånade 3 hästböcker för att få lite inspiration! Eftersom Boffe krångla så igår så red jag inte idag, utan gjorde lite tillitsövningar med honom. Det gick jättebra! =) I början va han lite spänd, men efter ett tag slappna han av och somnade nästan när jag masserade pannan och öronen på honom ;) Han ÄLSKAR när jag gosar med hans öron, kliar masserar, drar lite och så ;) Konstig häst?! :D

Före


Efter <3 Avslappnad häst?! ;D


Ursäkta dom dåliga bilderna, min kamera börjar ge sig och de va mörkt! Och nej, det snöade inte ;)

Efter att ha tränat boffe i typ 20 min gick vi in i stallet och för att mysa. Eftersom han va så avslappnad så fick han stå lös =) Jag borstade, klippte svans och hovskägg, fixade hovarna, "pälsglansade" ^^, lindade hans ben och bara gosade i typ en timma sammanlagt. Det är så skönt att inte ha bråttom utan bara kunna ta de lugnt! =) Sen mockade jag i Boffis box medan han stod kvar i stallgången, där han fick sitt kraftfoder eftersom han vart så duktig ;) Den lilla grisen lämnade mineralerna idag igen! Hällde på lite vatten, sen fick han inte komma in i boxen fören de va slut ;P Nu la jag mineralerna i den uppblötta betforn som han ska få i morgon bitti, får se om de funkar bättre! =)

I morgon har jag sovmorgon! =) Sen blir de stallet! Bonden kommer med halm. Vet inte om jag ska rida eller fortsätta med lite övningar på marken, får se =)



Säg till om ni vill veta mina "avslappnings och tillits"-tips! =)



Love


Kommentarer
Postat av: Erika<333

Jo lite tips vore bra;)

2011-02-01 @ 23:38:02
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0