På rätt väg

Kom precis hem från stallet!


Hästarna fick mat inne idag, så medan dom åt fixade jag en extra tråd på hagen eftersom Pysen har rymt varje dag sen i fredags. Nu ska han bannemej stanna i hagen! Inte för att han rymmer och typ "sticker iväg", ne, han går ut ur hagen och traskar runt lite på ängen och hälsar på folk som går förbi...! ^^

Jag red ut också =) Det kändes riktigt bra! Känns som vi är på rätt väg igen nu! =) Idag krånglade han bara två gånger, ena gången va vid ett ställe där det är en brunn i diket, han brukar alltid bli rädd där av nån anledning... Även om brunnen va täckt med snö idag... Andra stället är ett hus, han blir alltid orolig där också eftersom någon drämde igen garageporten en gång när vi gick förbi.

Förutom de så gick det bra! Han va jättelugn och fin =) Vi skrittade en bit och värmde upp med lite skänkelvikningar och så. Sen travade vi ett bra tag, eller joggade typ i lugnt tempo. Provade lite tempoväxlingar också. Ställde inte så mycket krav på honom idag utan hade mest en trevlig rudtur tillsammans liksom =) Men vi tränade lite på halter och halvhalter som vi brukar, och jag tränade på att sitta ner ordentligt i traven. Blev riktigt behagligt tillslut! =) Provade också trav från skritt några gånger, han va jätteduktig! =) Gav honom överdrivet med beröm hela tiden, bättre med för mycket än för lite! =)

När vi kom tillbaka va Boffe jätteivrig att få komma ut i hagen. Ställde in honom i boxen i 2 sekunder innan jag skulle släppa ut honom, hade inte mockat... Han sprang runt i boxen och vände på allt, ställde sig och kissade, och direkt efter la han sig ner och rullade sig i de mumsiga varma kisset... Underbart. Så jag fick borsta honom igen innan jag kunde lägga på täckena, alltså tog de längre tid och han blev ivrigare och ivrigare! :P När vi väl kom ut möttes vi av 2 lyckliga gnäggningar! ^^ Boffe is the boss!




Knas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0