Presentation 2

Stardom/Boffe
Smeknamnet har han fått eftersom han "buffar/boffar", typ gosar med en, alltså tex knör in mulen i under armen, snuffsar runt lite och letar efter godis :P
Han är född 2000 och jag köpte honom sommaren 2007. Han är aldrig startad på travet, men tränad. Han har en underbar rid-trav, så jag fattar varför han inte blev nån bra travhäst!
När jag köpte honom var han knappt inriden. Sutten på kan man säga. Han hade gått i skritt och trav med ledare och någon på ryggen. Han var en oslipad diamant när jag köpte honom, jag märkte det med en gång! Jag visste att det var rätt häst så fort jag gick in i hagen. "Vart har du vart hela mitt liv"-känska typ :P Jag satt upp på honom i hagen med bara grimma och travade lite, han var en dröööm!

Det har krävts mycket träning, men han är superduperlättlärd =)

Boffe är en mycket smart krabat. Han lyssnar precis på vad man säger, även om han ibland skiter i de!
Han går in och ut själv, sålänge han inte är sur. Men om jag ger frukost för sent så är han vresig hela dagen! Han är en riktig rutin-häst!

Boffe är en rätt bestämd och kräsen liten filur också. Om inte maten finns i boxen när han kommer in blir det ett fasligt liv. Om sen maten inte smakar som den ska så blir det ännu värre! Ibland blir han lite tjurig när man rider också, om inte han får bestämma. Men självklart är det jag som vinner i slutändan ;)

Boffe är brun med stjärn, vit ytterkrona v.f och oregelbunden vit kota v.b.
Han är e. Why not, u. Someone to watch. 


Boffe och jag passar ihop som en pusselbit, skulle inte byta honom mot alla pengar i världen! Vi är best friends!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0