Presentation 3

Pysen
Vi vet varken pysens föräldrar eller ålder. Tippar på att han är ca 14-15 år. Jag fick honom av våran granne på min 11års dag. Anledningen till att jag fick honom var i stort sett att ingen tog hand om honom. Han hade gått på lösdrift med dom andra hästarna sen han va 2 år, men aldrig blivit hanterad i stort sett! Alltså va han en riktig vilding. I början fick min mamma fostra honom. Han anföll nämligen barn. Så jag kunde inte gå ut med honom ensam… Varför ger man en sån häst till en 11åring kan man fråga sig, det har jag gjort många gånger! Men jag var iaf fast besluten vid att få honom till en trevlig liten ponny, vilket han blev! =) Jag har ridit in honom helt själv och lärt honom allt jag kan. Det krävdes en hel del kan man säga..! Vet inte hur många gånger jag släpat efter honom när han stack, jag släppte då fan inte fören han stanna! ^^
Jag tänkte inte på de då, men det var rätt bra gjort av en 11åring tycker jag!

Pysen älskar att galopptävla med dom större hästarna. Han skulle passa super på galoppbanan! När jag red honom så brukade vi alltid köra fullt ös på ängarna, barbacka såklart. Det gick så snabbt att man inte ens skumpade! Men oh så många gånger jag flög pga hans berömda bockningar!

Vi hoppade mycket också, lilla pysen och jag. Uppåt 80 cm. Han äälskar de också! Har löshoppat honom nästan 1 meter! =) Och han är ca 95cm i mankhöjd


Kommentarer
Postat av: Julia

Gud va söt!! :')

2011-02-26 @ 12:39:17
URL: http://travtjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0