Svar på kommentar!

Eftersom personen ifråga valde att vara anonym så svarar jag här i stället! =)


Elin
om En sak till!:
Alltså nu blir jag lite arg nästan, åtminstone irriterad, när jag läser det här inlägget. Jag tycker du är j*vligt elak mot de som har andra sorters raser på sina hästar, vadå bättre psyke? Det är ju från individ till individ det ju! Lika väl som många pratar skit om travare så gör ju du en diskret kommentar åt de som inte har travare.





Tråkigt att du tog åt dig. Mitt inlägg va inte till för att uppröra, utan snarare pusha dom som har ridtravare till att inte ta åt sig nedlåtande kommentarer om sina hästar. Min åsikt är att många ridtravare, absolut inte alla, faktiskt har ett bra psyke, är smarta, lättlärda och trevliga hästar! Min Boffe är ett väldigt bra exempel på de. Men jag köpte honom inte pga rasen, utan pga hans personlighet.
Som du skrev så är det från individ till individ. Du har dina åsikter, och jag har mina. Och det är väl tur att inte alla har samma åsikter, eller hur? =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Helt klart, men bara för att de som inte gillar travare smutskastar dem ska man ju inte göra det tillbaka. Jag kan säga att min häst har mycket bättre galopp än din, att min hästs ras överlag har mycket bättre galopp än travare. Det är ju i princip samma sak som när du säger att en travhäst har bättre psyke..

2011-02-27 @ 13:45:44
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

Svar till Elin:



Jag har inte på något sätt smutskastat "alla hästar utom travare". Med det du gör är smutskastning. Det tyder på att du tar åt dig av något som absolut inte va riktat till dig. All söka konflikt är väldigt onödigt och omoget enligt min mening.

2011-02-27 @ 13:57:31
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

att*

2011-02-27 @ 13:58:13
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Elin

Och hur smutskastar jag? Det jag sa var inte något illa jag menade, och jag har absolut inte något emot travare vilket vore konstigt eftersom jag ägde en i 9 år. Har man en blogg så får man ju vara beredd på att få kritik och som du kanske uppfattar som en konflikt, men lika väl som du skrev så måste jag få ha mina åsikter så som du har dina.

2011-02-27 @ 20:21:03
Postat av: Sabina

Man ska respektera andras val. Stör mig inte på någon hästras alls, stör mig däremot på folk som använder ordet "fördom" när de inte vet vad det betyder. Att ha en fördom är att ha en åsikt om något man inte vet någonting om. Men varför är det okunskap och fördom om man är realistisk och sanningsenlig? Det är inte fördomsfullt eller okunskap att säga att hästar avlade för trav har sämre förutsättningar än raser som är avlade för ridning. Detta gäller alltså då rent generellt, i det stora hela. Sen förekommer det undantag, men vi vet alla att det inte är någorlunda vanligt. Visst en bra ryttare kan göra en travare till en fin ridhäst, men problemet kvarstår. AVELN. Vad gör det mig att jag skickar min ridtravare till Flyinge ett år för proffträning? Aveln suddas inte ut. Det är ändå en travhäst som har trav i sitt blod. Den har en mamma och en pappa som är varmblodiga travhästar. Sen om min aldrig satt sin fot på en travbana, är mindre relevant då den ändå har aveln och dess gener m.m mot sig!

2011-04-27 @ 12:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0