Torsdag!

Va i stallet i morse, släppte ut och fixade allt som skulle göras. Sen åkte jag hem. Bestämde mig för att jag och Boffe behövde en liten paus från varandra tills i morgon eftermiddag.

Som ni kanske förstår från gårdagens inlägg så gick de inte så bra igår, och jag tappade orken! Boffe krångla som bara den. Vi va ute i nästan två timmar! Morr... Det tog 30 MINUTER att få honom att gå över en liten bäck. Han testar mig som bara den, sån här har han aldrig vart förut! Småstegrar, backar hundratusentals meter, sparkar mot träd och stenar, "ramlar" ner i diken, vägrar gå framåt då och då, trycker ut hela rumpan i vägen och är allmänt störd!

Blir så himla depp när han gör så...! Han har ju aldrig vart sån förut! :( Får väl skylla mig själv att jag lånade ut honom på foder till några som inte krävt ett piss från hästen! Han har ju fått göra som han velat i 1,5 år... Så nu måste jag börja om heeelt från början känns de som. Ledsen i ögat.

Det blir ingen ridning på ett tag iaf. Får se om jag orkar motionera honom i morgon, men i helgen ska jag börja NH träna honom ordentligt igen och fortsätta med de ett tag framöver tills han får tillbaka förtroendet för mig.



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad heter hästen på headern? Och vilken ras?

2011-02-03 @ 15:12:56
URL: http://malinottenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0