Veckans blogg v8!

Visst har vi drömmar för att det skall uppfyllas? Mitt namn är Mikaela Ljungberg och i min blogg kan ni läsa om mitt liv och mina drömmar som jag verkligen kämpar för. Min stora passion i livet är hästar och det är verkligen något jag brinner för!  Jag har även förkärlek till min fina hund Gizmo och jag tycker väldigt mycket om att umgås med mina vänner.


Min blogg är inte inriktad på någon speciell kategori, vilket de flesta bloggar idag är. I min blogg kan du läsa om mitt liv i allmänhet. Jag skriver om allt mellan himmel och jord, om det som faller och sker för tillfället.


Men vem är då jag?
För er som inte vet är jag är en otroligt social person. I 18 år av mitt liv har jag alltid varit nyfiken på vad som kommer att hända senare i mitt liv. Jag är dessutom en person med ett  väldigt stort kontrollbehov, vilket utspelar sig alltid i min vardag. När jag bestämt mig för något så blir det alltid så.


Jag kom ut ur min mammas mage den 6:e Augusti 1992 i förhoppningar om att jag skulle bli en välskapt och snäll unge. Välskapt blev jag, men inte alltid så snäll. Jag är en person som säger vad jag tycker och tänker. Håller man käften så hörs man aldrig, vilket jag lärt mig mycket av.  Jag har stora förväntningar på mitt liv och blir det inte som jag vill blir jag väldigt besviken..


Mikaela fick även en syster fyra år senare vid namn Elin. När Elin vid nio års ålder tjatade till sig att hon skulle få börja rida på ridskola tyckte jag att det var helt meningslöst och att hästar var fina att se på men att det luktade skit. Efter mycket tjat och snack om hästar fick Elin även mig att börja rida och känna mig ett med hästen, då jag var dryga 15 år.


Jag ångrar väldigt ofta att jag började så sent och ibland kan tycka att jag inte kan tillräckligt mycket för min ålder. Men det senaste halvåret har jag utvecklats något enormt tack vare min envishet, vilja och även min otroligt duktiga förre denna ridlärare.


Man kan tycka att hårt mot hårt är jobbigt och tufft. Men nu efteråt så är jag så otroligt stolt över mig själv att jag kämpat mig igenom svett, tårar och smärta för allt detta. Idag är min dröm att efter sommaren plugga vidare inom häst och utvecklas ännu mer, men även att skaffa mig en egen häst till hösten.


Men eftersom jag är en tjej som gillar mycket andra saker så betyder det att jag även gärna umgås med min familj och vänner. Jag spenderar gärna många timmar framför filmer och musik. Historia är något som intresserad mig mycket och någon dag kommer jag att ta världen med storm och resa runt och se alla historiska föremål, även stå vid porten till Auswitch och se allt det hemska andra världskriget lämnat efter sig eftersom jag är ett stort fan av det. Med detta betyder det även att jag älskar Engelska vilket  jag är hyfsat bra på tala. I yngre dar kunde jag spendera timmar framför krigsspel på datorn samtidigt som jag pratade med de engelsmännen jag spelade emot. Vilket idag gett mig en stor fördel till mitt tal och ”accent”.

 

Nu har ni fått veta en liten del av den stora del som finns att veta om mig. Jag skulle kunna berätta massvis med saker om mig och mitt liv men då skulle det blir massor med sidor av text vilket är väldigt uttråkande. Så fråga på om det är något ni vill veta. Jag svarar alltid helhjärtat och ärligt!  Jag hoppas att ni följer min blogg där ni kan läsa om min strävan mot mina stora drömmar ♥


 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Trevligt :) och åter tack!

2011-02-21 @ 18:56:35
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0