Veckans blogg v9!

Vinnaren denna veckan blev Elin Forsman! Grattis!


Jag är 23 år (24 i år) Jag bor i Hälsingland på en stor gård där jag och min man hyr en lägenhet. Jag jobbar som personlig assistent, men har planer på att utbilda mig till ridinstruktör. Gärna med inriktning på handikapp ridning.

Jag har två hästar, båda ridtravare. Askö Jan som kallas för Janne. Han är 12 år och Archer 9 år.

Janne har jag haft i ca 2,5 år nu. Han var bra grundutbildad och har aldrig gått på travet, inte ens inkörd. Men han visade sig vara en riktig problemhäst. Hemskt istadig och bråkig vid ridning. Reste sig och bockade för att slippa arbeta, ville ett tag inte ens lämna gårdsplanen ett tag, och bråkade hela ridturen. Men jag har varit envisare och nu kan jag till och med åka iväg på både träningar och mindre tävlingar utan några som helst problem.

Utbildningsmässigt så ligger han just nu på ca L:b L:b. Han varken rör sig eller ser ut som en ”typisk” travare. Han ser mer ut som ett fullblod med eleganta steg.

Archer har jag snart haft i ett år. Han blev inte så bra skött tidigare. Hovarna var inte verkade på över ett år och man och svans var ruffsig och trasslig, han såg ut som ett troll. Han var inte nå mycket utbildad, förstod inte galoppfattnigen och helt omusklad. Travtränad men har inte tävlat nå pga att han inte har någon tävlingsinstinkt.  Han är hemskt snäll och go och vill vara till lags och göra rätt.

Nu galopperar han fint i arbetsgalopp och går i form i skritt och trav, har blivit fint musklad och är i övrigt i fin kondition. Hoppat hinder upp till 60cm.

Min blogg handlar om träning, tävling och utveckling av mina fina hästar.

Mvh Elin Forsman


Kommentarer
Postat av: Lotta

hej kolla gärna in min blogg imorgon och svara på frågan i inlägget som heter vilken färg..

skulle va toppen snällt =)

Ha en bra dag

2011-03-01 @ 00:08:59
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0