Woohoo!

Red Boffe förut. Det gick bra. BRA! Fattar ni?! DET GICK BRA!! :D Haha, kan nästan inte fatta de ;) DET. GICK. BRAAA!

I början va han lite spänd och tittig, men jag försökte ge honom något att göra hela tiden så att han inte tänkte på alla farliga "monster" (ponnyakuten ;) ). Ställde ut hinkar (man tager vad man haver) i en rad på ängen, sen red jag stora serpentiner och stora volter mellan. Det gick jättebra! Jag hittade nya knappar på honom och använde nästan bara sätet, förutom lite ledande tygeltag. Eftersom de gick så bra så provade jag att göra mindre serpentiner och volter, lite snubbligt i början men sen gick de bra =) Fast när vi gick på volt i höger varv va han rätt spänd och ville inte gärna skritta, utan började trava hela tiden och snubblade och hade sig, så de får vi träna mer på!

När jag hade mjukat upp honom ett tag så tränade jag på halvhalter och skänkelvikningar. Det gick faktiskt förvånandsvärt bra! Har tränat mycket på halter de senaste, så nu stannar han bara jag andas ut tungt efter ett djupt andetag och "sätter mig" tungt. Alltså blir de lättare med halvhalter! =) Ska börja mer med de nu, så han blir mer focuserad. Övergången till trav är inte riktigt tiptop än. Travade litegranna bara, eftersom han va så duktig =) Sen fick de räcka! Slutade när det gick som bäst! =)

Red barbacka förresten. Ska göra det mycket nu i början tänkte jag, mest för min skull. Behöver få tillbaka balansen osv. Och så tycker jag att man kommer "närmare hästen" med hjälperna. Om det är någon som kommer få träningsvärk i morgon så är det jag! Oj sicken mjölksyra jag hade! Vilket betyder att jag red mycket med sätet och skänklarna antar jag! ^^


Visst har de vart underbart väder idag?! Våren, komsikomsi! =D

Försökte ta lite fina kort, men icke. Är så trött på den fula vinterpälsen och täckena. Bort!

Pysen va bättre fotomodell än Boffe.







Kommentarer
Postat av: Caroline

SV: Okej, men försök tänk positivt ändå! :D

2011-02-09 @ 19:39:11
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad roligt att det gick BRA :D

2011-02-09 @ 21:25:48
URL: http://broddnyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0