26:e Jan

Har spenderat hela morgonen och förmiddagen i stallet =)

Började med att borsta, massera och "yoga" Boffis innan jag red. Han va ju rätt spänd igår så jag tänkte att de kanske blir bättre om jag mjukar upp honom innan, och de blev han! =)

Red en barbacka-tur på lite mindre än en timma tror jag. Anledningen till att det blev barbacka var att jag måste träna min sits och balans! Tycker man gör de bäst barbacka! =) Vi skrittade nästan hela tiden. Två små korta travsträckor blev det.

Som jag skrev så var han mer avslappnad än igår, och han sökte sig framåt - nedåt hela tiden. Det var inte alls svårt att få honom att gå i form idag! Ska börja massera och yoga-stretcha mer innan jag rider! :)

Han var rätt pigg idag också, men eftersom de blev rätt hårt igår så höll vi oss mest till skritt. När vi väl travade så bröt jag av precis innan han började hetsa upp sig. Fick till en mjuk och fin trav =) Meen, inte så jämn, de måste vi träna på!


Blev inte så mycket bilder idag.... Min kamera har blivit fuktskadad! ^^ Haha! Hade den i innerfickan, svettades lite - kameran blev fuktig. Så jag tänkte "jag ställer den här istället". Problemet var bara att det var minusgrader, så fukten frös...! Va inte så lätt att ta kort med is på linsen! ^^ Så nu står den på tork ;)


Nu ska jag fixa mig för att träffa några kompisar =) Boffe får vila i morgon eftersom jag inte kommer hem fören i morgon eftermiddag =)



Staketet är kasst, jag vet




Ill-söt eller vad?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0