Aldrig ska jag sluta älska dig

Det blev en sen uppdatering idag, tiden bara rusade iväg!

Huuuur som helst..

Va i stallet i morse och släppte ut hästarna =) Boffis fick äta lite frukost medan jag mockade och fixade i stallet. Sen fick han en helkroppsmassage så att han skulle va avslappnad när vi red =) Gjorde lite övningar också som gör att han höjer ryggen, tror de hjälpte faktiskt, för jag hittade nya knappar på honom idag. När jag gjorde på ett visst sätt med skänkeln så kände jag hur han lyfte hela ryggen och lyfte in benen under sig. Då blev jag glad =) Alltid kul med framsteg =)
Vi red ut en sväng, typ 50 minuter. Skrittade mest. Vi tränade på att gå i form, att inte sträcka ut halsen så fort vi gör halt (som han brukar), att ställa huvudet inåt och utåt, att inte puta ut med rumpan på vägarna (som han brukar). Vi travade lite också, kanske 10 minuter. Han höll sig ganska fint men tyckte nog att det gick lite för långsamt! ^^ I traven tränade vi på att gå i form, gå rakt, samt övergångar från skritt =)

I morgon ska jag till stallet tidigt igen! Hade tänkt ta sovmorgon, vilket va väääldigt längesen! Men Marie frågade om jag ville rida med henne så.. =)

Bilder kommer strax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0