Dag 11

Ne, nu är jag trött på vintern och detta skitvädret!!! Igår spöregnade de, och imorse va de 3plus och duggregn när jag åkte till stallet. Jag vill kunna rida när jag vill! Men icke. Blä. Halt som bara den och skitsnö överallt. Jag tror inte jag hör hemma i de svenska klimatet ;)

Spenderade några timmar i stallet iaf. Matade och släppte ut hästarna, vilket inte blev nån höjdare. Boffe och Pysen har ju gått tillsammans tidigare, så dom var glada och busade lite. Men Galaxy... Jag har aldrig sett en så aggressiv häst! Hon är en riktig bitch! Så stackars Pysen står i en egen hage nu tills dom lärt känna varandra lite =)

Innan jag skulle åka hem igen gosade jag lite med Boffe =) Hoppade upp på hans rygg i hagen och bara vilade lite. Så mysigt =)
Det måste va nåt fel på den hästen. Han är så lugn heeeeela tiden och beter sig inte som en häst! Kolla här:

- Han rullar sig inte på blött underlag, utan gör de i boxen i stället
- Han rymmer inte även om dom andra hästarna gör de
- Han står vid grinden i hagen och vill in när det är kallt/dåligt väder
- Han sätter inte en hov utanför boxen om han inte får tillåtelse (när boxdörren är öppen)
- Han är bossen i hagen även om han är yngst och valack
- Han älskar när man tar på hans öron ^^

Han är världens bästa helt enkelt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0