Dag 4

Fy vilket skitväder! Visst, solen sken idag och de va plusgrader, men fy vad halt och blaskigt! Gjorde värsta vurpan utanför stallet och landade på rygg! Som tur va var det bara kul och gjorde inte ont :P Morfar körde av vägen också när han lämna mig ^^

Hur som helst så försökte jag ge mig ut på en ridtur, vilket inte gick så bra.. Provade de där bettet jag snacka om, som jag hade på honom för 2 år sen, men de gick inte så bra med de heller... Fodervärden har förstört munnen på honom totalt! Ska kika in på skara hästsport nästa vecka och rådfråga dom!



Jag red ut en sväng i alla fall. Red på åkrarna eftersom de va så himla halt, men all snö gjorde mig galen! Hatart! Fast det är nog rätt bra träning ändå, han fick en riktigt spänstig trav när han va tvungen att lyfta hovarna högt.
Red upp ett spår på åkern, en ca 10m volt som jag skrittade på. Tränade på att ställa honom inåt och utåt i båda varven en stund, tills jag tröttnade. Han va rätt tjurig idag! Efter de gick vi en sväng bara och travade lite. Red nog en halvtimma tror jag.

När vi kom tillbaka fick Boffis lite gott som vanligt =)


Svettis! Skulle behöva klippa pälsen på honom... Men jag tror de får vänta till nästa vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0