Dag 5

Det blev ingen ridning idag heller, eftersom det är så halt ute... Antagligen blir de inget i morgon heller, och på onsdag kan jag inte.. Så jag hoppas verkligen det blir bättre väglag på torsdag! Jag hatar verkligen att inte kunna rida när jag vill!
Längtar tills jag får jobb så jag kan flytta Boffis till ett bättre stall med ridbana...
Jag känner mig handikappad utan ridbana! :P Och hur ska jag klara mig utan rundkorallen som vi har hemma hos min mamma? Där gjorde jag allt med boffe! Det är skillnad att jobba med en lös häst på en ridbana som är 20x40 eller vad dom nu kan va, jämfört med en rund på ca 20m i diameter...! Men det är väl bättre än ingen alls, som nu, blä!

Hade en liten mysstund med Boffis idag i stället, det kan ju behövas ibland =)

Masserade Galaxy också. Har gjort de 3 dagar nu och hon är redan bättre. Jag ska allt få ordning på den där tjejen! Hon har gått från att vara ett tjurigt sto som jag inte får tag på i hagen, inte får leda och som rycker till varje gång jag tog i henne, till att vara mycket lugnare när jag leder henne, komma fram till mig i hagen och jag får till och med ta henne på öronen och mulen. Det får inte ens hennes ägare göra! Hihi, nöjd :)


Längtar efter Boffes fina sommarpäls!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0