Därför får ridning mig att må bra

Det är nog inte själva ridningen som får mig att må bra, utan kontakten med hästen.

Boffe är min bästa vän. När jag känner mig ensam och nere brukar jag sätta mig i hans box, då mår jag genast bättre och känner mig inte lika ensam. Han blir alltid glad att se mig, och jag blir alltid glad att se honom!

Att vara i stallet är avkopplande. Det är alltid kul att va i stallet, även om hästarna förstört staketet, tuggat sönder grimman, bajsat i hela boxen, vält vattenhinken osv. Konstigt de där.

Det går inte riktigt att beskriva. Men hästar och ridning får mig att må såå jäkla bra! Det är som terapi!

Just nu skulle jag inte klara mig utan Boffe, han får mig att inte falla i bitar.

Tänk er att rida barbacka över ängarna en varm sommarkväll, då ÄR man lycklig, även om allt är åt helvete!




största kärleken


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; det är lite komplicerat med honom..pappa står som ägare men jag säger att jag äger honom :p



jag längtar med :D:D:D

2011-01-28 @ 21:17:11
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Erika<333

Stakars dom sominte får ha så mkt kontakt me djur överhuvetaget o särskillt hästar<3 gud jag hade seriöst gått under om jag inte hade haft mitt lilla varmblodssto med sina stora, fina o förstående ögon<3

2011-01-30 @ 22:15:46
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: mariell

agree!

2011-09-12 @ 17:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0