Det här äter Stardom varje dag

Morgon
3 kg hö
2,5 dl betfor (torrt)
½ kg orginalpellets
1 msk vitlök
morötter


Eftermiddag
2 kg hö
Ca 5 kg halm


Kväll
2 kg hö
2,5 dl betfor (torrt)
½ kg orginalpellets
15 ml biotin
morötter



Nu på vintern har han fri tillgång till hösilage på morgonen och eftermiddagen istället för hö. Annars får han 7kg hö om dagen, vilket låter lite, men han är mkt lättfödd och behöver inte mer! Istället får han halm som han kan tugga på =) Fodergivan ökas allt eftersom han tränas hårdare! 



Kommentarer
Postat av: mariell

Läser jag rätt? Ger du hästen TORR betfor!???! Den måste ju få svälla!!Torr betfor sväller i hästens strupe och kan orsaka foderstrupsförstoppning. Det är

livsfarligt och kan leda till att hästen dör om det vill sig illa!!! Dessutom kan de få jävligt ont i magen eftersom det sväller när det kommer i kontakt med vätska... Jag HOPPAS verkligen att du skrivit fel eller att jag missförstod....

2011-09-12 @ 17:08:05
Postat av: Anonym

Du!! OM du e orolig att han inte dricker så blanda betfodret med mer än 2 tredjedelar vatten (som är det normala) så får han i sig lite extra. Jag gör de med Calle o han älskar att slafsa runt i krubban ;) plus att det gör det svårare för hästen att pilla bort mineraler o kalk o sånt annat som kanske inte smakar så gott. Men blanda runt allt i krubban med en slev så blire smask smask haha

2011-10-07 @ 09:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0