Foder

Igår kikade jag runt lite efter olika kraftfoder. Just nu ger jag ju Boffe granngårdens mix, men jag är inte riktigt nöjd med den. Tänkte gå över till krossad korn, betfor, olja och mineraler istället. Det blir billigare också, om jag nu hittar nån bonde som säljer korn! För lantmännens kostar 6,50:-/kilo! :P Dyrt! Hos bönderna brukar man väl betala typ 3:-/kilo! Tur att vi har så många bond-kontakter! ;)

Havre hade vart både enklare och billigare kan man tycka, men jag tycker korn är bättre eftersom Boffe (och många andra travare) är tillräckligt pigg ändå! Mer behövs ju inte så länge dom ska gå som ridhästar! Fast de beror ju på hästen också! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0