Måndag 24/1

Va i stallet tidigt idag, hade morgon fodringen och utsläpp! Det hela började inte så bra, självklart hade jag glömt blöta betfor till Boffe, och självklart skulle radion lacka. Efter mycket skruvande, bankande och skrikande så fick jag in en kanal, P4......!

Som alltid när dagen börjar fel så blir allt fel!

Longerade Boffe. Eller vet inte om man kan kalla de för longering... Fy vad han krångla! I början va han glad, hoppade och skuttade, de kan jag ta. Men sen kom de en annan häst på vägen och Boffe blev helt plötsligt hingst... Efter de fick jag inte pli på honom igen. Han kicka till och med mot mig! Det var som att få en dolk i hjärtat. Och jag blir så besviken på mig själv att jag har så dåligt tålamod! Så allt gick åt pipan, han fick till och med ett litet sår på benet för att han skutta så. Sen fick jag inte tag i honom i hagen... Har aldrig hänt förut! Hoppas vi blir vänner i morgon igen ;) Måste arbeta myyycket mer med honom från marken, som vi gjorde förr.

Inte konstigt att han krånglar när han blivit piskad och felhanterad av fodervärden som han hade. Usch och fy.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0