Något jag och min häst är stolt över som vi har gjort

Jag är stolt över resultatet när jag tränade NH med Boffe första halvåret med honom. Vi blev jättetajta och ett toppen team! Alltså funkade ridningen bra automatiskt när jag började rida in honom.

Jag behövde aldrig ha Boffe uppbunden eller ens med grimma, han gick dit jag gick, och om jag sa att han skulle stanna så stannade han. När jag ropade på honom i hagen så kom han alltid i full galopp! Jag longerade honom helt utan redskap och utrustning och använde bara kroppsspråket. Han gjorde precis som jag; om jag "travade" långsamt så gjorde han också de, till och med på stället. Och om jag "galopperade" så gjorde han de också, alltid tätt bakom =) Vi brukade leka kurragömma i hagen också, supermysigt! <3

Nu har vi tyvärr tappat allt de där. Vilket gör mig jätteledsen. (För dom som inte vet har Boffe varit hos en elak fodervärd 1,5år)  Men jag strävar efter att komma dit vi var och ännu längre! För mig inte det viktigaste att hästen ska göra en perfekt skänkelvikning och sånt, utan att man blir ett team och litar på varandra till 120%!


Pluffis <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fin han är! :)

2011-01-30 @ 01:50:51
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Julia

Tummen upp för NH! :)



Gud vad hemskt att Boffe blev helt misskött när du hade lånat ut honom! :( Kan knappt föreställa mig vad hemskt det måste ha kännts!

2011-01-30 @ 19:16:18
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: erika<333

kul me NH!:D håller själv på me de lite ibland för skojs skull:) söt häst:) jag vill åka kunna komma min häst så nära:) men övning ger färdighet;)

2011-01-30 @ 20:04:32
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0