Onsdag 19 Januari 2011

Heej! Fy vad jag hatar att va sjuk! Har inte orkat sätta igång datorn på två dagar, boring! Men nu är jag friskus igen =) Rätt bra med mig faktiskt, för jag blir oftast sjuk en eller två dagar! =)

Orkar inte blicka tillbaka och skriva om de dagarna jag va sjuk, så jag börjar med idag ;D Haha

Sov hemma hos min mor i Götene i natt, och var hos fru doktorn i morse och satte in en plastpinne i armen. Fy och blä! Sen missade jag 2 bussar i rad (skyller helt på min mor) och mötte upp min barndomsvän/hästvän Lina som följde med mig till stallet =)

Lina hade med sig klippmaskinen och lärde mig klippa lite smått =) Pysen svettas så när han är inne, så vi klippte halsen och bogen på honom bara. Och fy vad ful han blev ^^ Haha, eller sötful! ;D Shettisar passar inte riktigt i klippt päls! Men han va jätteduktig, min lille plutt =) Första gången å allt! Stegrade sig några gånger bara och sen va de bra!

Boffe blev liiite snyggare.. haha! Har aldrig klippt honom heller innan, men nu när jag satt i gång att rida ordentligt så blir de nog bättre =) Han va lugn som en.. jag vet inte vad xD Så duktig så =) Han har nog blivit klippt när han va travhäst. Lina undra till och med va det var för fel på hästen, han stod och sov?! Haha, BÄST! :D


Snackade även lite framtidsplaner med Lina. Hon tycker jag ska ställa Boffe på sommarbete hos dom i sommar. Men jag vet inte riktigt.. Är de bra? :P Sommarbete? Vill ju inte förvilda honom!
Sen funderar vi på att börja träna tillsammans med våra tottisar. Samåka liksom. (Hon och en annan barndomsvän till mig har hand om 4 kallblod.) Får se hur de blir med de =) Måste få ordning på Boffis först, så kanske senare i vår =)


I morgon fyller jag år, (:D) och det firas med att gå upp tidigt för att ta hand om hästarna, och antagligen rida :P Tror jag satsar på uteritt eftersom jag red lite dressyr innan jag blev sjuk =)


Det blev ett långt inlägg ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0