Presentation av mig och Stardom


This is mee!

Felicia heter jag, jag är 19 men fyller 20 om 10 dagar!!! :D

Jag kommer från Lidköping, men har bott i Götene större delen av mitt liv. Nu bor jag dock i Lidköping igen, fast utanför. =)

Mitt hästintresse började den dagen jag föddes säger min mamma. Jag har alltid älskat hästar! My little ponny var mitt favoritprogram och väggarna var fulla med hästaffisher. Det var först när vi flyttade ut på landet när jag va 6 som jag började rida. Våra grannar hade då hästar, och jag blev mycket goda vänner med dom =) På den tiden va det mest att sitta på hästarna medan någon ledde, men jag kommer inte ihåg så jättemycket...
Jag började rida "på riktigt" när granntjejen som var äldre än mig började på ridskolan. Hon lärde mig då allt hon lärt sig på lektionerna, och när jag tjatat tillräckligt på mamma så fick jag också börja på ridskolan! Jag började då inte nybörjargrupp utan hoppade upp lite =)

När jag var 11 fick jag en av grannens hästar i födelsedagspresent! Jag trodde inte de va sant! :P Det var en shettis vid namn pysen (som jag har kvar än idag). Anledningen till att jag fick honom var att ingen tog hand om honom, han var bara sällskapshäst. Så jag fick en, i stort sett vild, ungponny som var ohanterad och oinriden... Ganska oansvarigt att ge en 11åring en sån häst kan jag tycka nu i efterhand... Men Pysen har blivit en riktig drömponny och vi har haft många roliga stunder tillsammans. Dock krävdes det många tårar, blåmärken och en stukad höft... Haha! Kan inte fatta att jag red in en "vildhäst" när jag bara va en liten plutt! =)

När jag växte ur pysen red jag mycket på ridskolan i stället. Jag älskade att hoppa och gick i en speciell "hoppgrupp". Jag tävlade mycket med min favoritponny Zamir, men efterhand tröttnade jag eftersom det inte va tillräckligt med "utmaning" på ridskoletävlingarna. Då bestämde jag mig för att sluta på ridskolan och skaffa en egen häst. Det tog två år innan jag hittade rätt, alltså Stardom. Jag hade 2 andra hästar på foder, men vi passade inte ihop.. Nu i efterhand tycker jag de va lite synd att mina ponnyår försvann och att jag aldrig fick tävlat som jag ville. Men jag har ju trots allt världens bästa häst nu så de väger upp de! =)

Kanske inte berätta så mycket om mig själv, men om mitt hästintresse iaf! :P




Stardom
Som ni märkt så kallas han Boffe. Smeknamnet har han fått eftersom han "buffar/boffar", typ gosar med en, alltså tex knör in mulen i under armen, snuffsar runt lite och letar efter godis :P
Han är född 2000 och jag köpte honom sommaren 2007. Han är aldrig startad på travet, men tränad. Han har en underbar rid-trav, så jag fattar varför han inte blev nån bra travhäst!
När jag köpte honom var han knappt inriden. Sutten på kan man säga. Han hade gått i skritt och trav med ledare och någon på ryggen. Han var en oslipad diamant när jag köpte honom, jag märkte det med en gång! Jag visste att det var rätt häst så fort jag gick in i hagen. "Vart har du vart hela mitt liv"-känska typ :P Jag satt upp på honom i hagen med bara grimma och travade lite, han var en dröööm!

Det har krävts mycket träning, men han är superduperlättlärd =)

Boffe är en mycket smart krabat. Han lyssnar precis på vad man säger, även om han ibland skiter i de!
Han går in och ut själv, sålänge han inte är sur. Men om jag ger frukost för sent så är han vresig hela dagen! Han är en riktig rutin-häst!

Jag kan lita på Boffe till 1002405%. Han skulle aldrig göra nåt dumt. (man ska aldrig säga aldrig, vet) Och han litar på mig också för den delen. Vi är best friends!

Boffe är en rätt bestämd och kräsen liten filur också. Om inte maten finns i boxen när han kommer in blir det ett fasligt liv. Om sen maten inte smakar som den ska så blir det ännu värre! Ibland blir han lite tjurig när man rider också, om inte han får bestämma. Men självklart är det jag som vinner i slutändan ;)

Boffe och jag passar ihop som en pusselbit, skulle inte byta honom mot alla pengar i världen!

Vet inte vad jag ska skriva mer.. Men det blev ju en del trots allt! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0