Ridtravar DM

Kollade precis på youtube-klipp från "ridtravar dm".

Ena klippet var på ekipaget som blev 2:a... Skandal skulle jag kalla de. "Felfritt och 2:a placering!" Visst, de låter ju bra, men inte när man "åker" häst. Trodde syftet med tävlingarna var att man kunde visa att travare faktiskt kan bli ridhästar. "En fristad för ridtravare" typ. Men efter att ha kollat på en tjej som inte har kontroll över sin häst alls, i full trav eller travgalopp och som snubblade runt så är jag aningen besviken. 

Såg också ett dressyrklipp, också DM. "60%" Yeah right. Ska ridtravare ha egna regler? (vet att ridtravarförbundet "måste" ha egna regler men hallåå) För om de va på en vanlig drassyrtävling skulle detta ekipage inte ens få 10%. Släng med huvudet, skumpig trav, en häst som inte kan gå rakt. Själv skulle jag lägga ner aningen mer träning innan jag började "tävla" =)



Det är ingen ursäkt att ha en travare, kan man inte rida sin häst ordentligt ska man inte visa sig på tävlingsbanor, OAVSETT om de är travare eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0