Tisdag

Kom precis hem från stallet. Gick hem, typ 2 km är de. Jag trodde jag skulle dö. Självklart glömde jag den där pannlampan som jag brukar ha när jag rider, och jag är aaas mörkrädd! ^^ Det värsta var skogsbiten, trodde jag skulle bli anfallen av en älg eller ett troll! Och jag gick till och med ner i diket för att de va så mörkt! Meeen, jag överlevde ;)


Va lite frusen innan jag skulle rida, så jag tänkte att jag mockar först så blir jag ju varm! Men icke. Det tog 2 sekunder att mocka, hästarna hade skitit i en liten fin hög i hörnet av boxen! Så gött! ;)

Istället fick jag borsta Boffe tills jag blev varm ;)

Vi red ut en sväng längs en grusväg, eller snöväg rättare sagt! Började med att skritta på långa tyglar, kortade sedan tyglarna och började jobba lite med honom. Vi tränade på lite skänkelvikningar från sida till sida på vägen. Ena sidan går riktigt bra! Andra är inte lika bra, då vill han puta ut med rumpan. Sen gjorde vi lite serpentiner över vägen också, han va lite spänd men efter de slappnade han av lite mer =) Så vi provade lite samlad trav. Men icke då, de va inte kul. Boffe ville bara springa snabbt! Så efter att ha bråkat med honom en stund tänkte jag wtf. Så det fick bli trav-konditionsträning i stället! Travade ganska mycket, i lite olika tempon. Han försökte fatta galopp några gånger, men att springa in i galoppen är ingen höjdare så vi nöjde oss med trav! Stod i fältsits typ hela tiden också, måste ju träna mig själv lite också!

På vägen tillbaka lät jag honom gå på långa tyglar så han kunde sträcka ut halsen ordentligt, men Boffe gick i rask takt med högt huvud, öronen rakt fram och kikade sig omkring. Bra att han är glad iaf! ;P

När vi kom tillbaka så hade han inte svettats en enda droppe, eftersom han blivit klippt! Så skönt! 


slarv-söt



Lite gott efter ridpasset, såklart



rumpa



Det är inte lätt att va liten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0