Bästa ridturen, ever!!

Idag är jag en lycklig hästtjej :D ^^

Boffe va helt underbar idag! Han blev som en helt annan häst med pelhambettet. Shit! Först tyckte han de kändes lite konstigt, slängde med huvudet och tungan. Men efter ett tag lugnade han sig och blev som en ängel! Vi fick ett as bra stöd för bettet och handen. Jag behövde knappt ta honom i munnen. Det verkade som han tyckte de va jätteskönt att slippa tränsbettet, med de brukar han bita och slå ihop käkarna hela tiden.

Åh min lilla älskling! Fattar inte hur duktig han va! :P Han va avslappnad men ändå framåt. Jag krävde inte så mycket av honom mer än att han skulle gå i låg form. Men sen blev jag så sugen att greja lite med honom eftersom han va så duktig. Så jag gjorde lite skänkelvikningar och slutor. Och jag blev så lycklig! Tänk att ett bett kan göra så stor skillnad! Han flyttade sig 100ggr bättre för skänkeln! Blev skitförvånad! ^^ Jag brukar alltid va tvungen att ta massa ledande tygeltad, men icke! Bara lirka lite med tyglarna så fatta han =) Och traven!!! Oj oj oj! Helt jävla underbar! :D Han va sååå snygg! :D Jobbade på som fan! Så när vi kom tillbaka va han genomsvett! Även om vi skrittade mest och va ute ca 60min.

Så jag skojar inte när jag säger att de va bästa ridturen ever! Han har aldrig vart så fin! :D Betyder de att vi är på G nu? ;) Allt kändes så positivt när de gick så bra =) Det kändes som att de verkligen kommer bli kanon i slutändan! Så nu är jag ivrig på att köpa en dressyrsadel och börja träna för tränare ;)

Förresten! Ang bettet. Har aldrig ridit med pelham förut, men jag testade att rida med två tyglar. Har ingen delta än ju, och jag tycker det är bättre att rida med två tyglar. Nu kanske ni tycker jag är knäpp som gjorde de när jag "inte kan", men hur ska man då lära sig?! ;) Lite sunt förnuft så går de bra! Läste även ett tips om att ha 2 olika färger på tyglarna i början för att hålla ordning på dom, bra tips faktiskt =) Så småningom ska jag köpa släta lädertyglar ist.










Kommentarer
Postat av: Julia

vad roligt att allt gick så bra :D

2011-03-13 @ 18:51:04
URL: http://broddnyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0