Börjar jag se klart?

Kanske. Känns lite så idag. Har haft en riktig "jag ger upp"-dag... Allt känns meningslöst, och jag har tillbringat allt för många dagar/veckor framför tvn! Det är tufft att vakna på mornarna och tänka "varför ska jag gå upp".

Nu har jag spenderad 9 månader på att fundera på vad jag vill göra. Först ville jag ta upp mitt hästintresse igen. Sen ville jag åka till thailand. Sen ville jag ta upp mitt hästintresse. Sen ville jag flytta till stockholm, vilket jag gjorde, men kom fram till att jag ville ta upp mitt hästintresse, igen. Sen ville jag börja plugga, men ångrade mig eftersom jag inte vill lämna Boffe. Sen ville jag bara bo här där jag hör hemma och jobba, men har inte fått nåt jobb (och inte ansträngt mig så värst heller..) Sen ville jag satsa på ridningen. Sen ville jag åka till thailand igen, och usa, och australien oc bla bla bla. Men hela tiden går tankarna tillbaka till hästar och ridning.

För ett tag sen skrev jag ett inlägg om min dröm att hållla på med hästar i framtiden, starta eget, bli ridlärare osv. Jag har aldrig kämpat/lyckats med något jag verkligen vill. Kanske är de dags nu?!

Idag hamnade jag i de läget igen när jag började drömma, och för första gången kändes de faktiskt som jag kunde lyckas! Hittade den utbildningen som jag letat efter! Den passar mig som handen i handsken! 2 år är den, ni kan kika här om ni är nyfikna =)

Jag känner inte för att gå en utbildning på 4 år och bli tex lärare, om jag inte är helt säker på att jag vill jobba med de! Vilket jag inte är säker på.. Gillar inte att slösa min tid, och absolut inte mina pengar!
Men med en utbildning där jag får mer häst-kunskap har jag användning av även om jag till slut bestämmer mig för att jag vill jobba med något annat. Hästarna har alltid funnits där, och det är ett intresse som jag inte vill ge upp! 2 års utbildning med något som jag verkligen älskar känns 1000 ggr bättre!

Problemet är bara att jag är lite ringrostig i ridningen. MEN, egentligen ser jag de inte som ett problem. För en gångs skull ser jag de på ett positivt sätt! Jag kan satsa på att utvecklas inom ridningen från och med nu och sätta upp mål för att kunna söka hösten 2012. Det kan gå, om jag är lite mer positiv... Det ska gå...

Dessutom har jag fått nys om ett jobb i höst. Absolut inget spikat, men något jag absolut skulle kunna tänka mig! Så nu håller jag tummarna på att den verksamheten kommer igång och blir lyckad, så kanske jag blir hunddagisfröken i höst!

Då skulle allt va perfekt! Jobb = cash = bättre stall och mer pengar att lägga på ridningen. Och, för den delen, om jag ska utbilda mig behöver jag en mer utbildad häst. Har ju sagt att jag ska skaffa en till så fort jag får möjlighet, perfekt ju! =)

Känns så skönt att för en gång skull se framtiden på ett positivt sätt! Hoppas nu de blir som jag tänkt, för jag orkar inte tänka på detta mer! :P MEN, om jag känner mig själv rätt kommer jag ändra mig 1000 ggr... HATART!

Ne, nu ska jag försöka satsa.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det tycker jag =D

2011-03-31 @ 20:14:46
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Bonnie

2011-03-31 @ 21:28:59
URL: http://r
Postat av: Bonnie

Kom in på den där utbildningen 09 men tackade nej...

2011-03-31 @ 21:30:31
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Kändes inte helt rätt, fick dessutom jobb här hemma så då tackade jag nej. Hade redan ägnat tre år på strömsholm med allt var det innebar och det här kändes väldigt wannabe plus att jag skulle behöva gå första året trots att jag redan hade gått alla kurser och redan gjort ridledaren plus hästskötarexamen. När jag tackade nej bestämde de sig dock för att jag skulle få hoppa in i tvåan, men jag sket i det helt enkelt.



Ridprovet var dressyr plus hopprov, rätt simpelt. Dressyren var mest att koll på hur man red och hoppningen var att pallra sig runt en typ 80 cm bana.

2011-03-31 @ 21:49:56
Postat av: Anonym

2011-03-31 @ 21:50:14
Postat av: Bonnie

sv: Kändes inte helt rätt. Hade dessutom gjort hela ettans kurser plus ridledar/hästskötarexamen och fick först inte validera bort det och sen skulle jag visst få det... Har redan ägnat tre år på strömsholm och det här kändes lite wannabe.



Ridprovet var ett enkelt dressyrprov och hopprov på en typ 80 cm bana, så det var simpelt.

2011-03-31 @ 21:53:02
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det låter ju super, att du kommit på vad du vill göra! Satsa, det tycker jag verkligen du ska göra! :D

2011-03-31 @ 23:28:45
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emma - En allroundryttare!

SV: ja visst är dom grymt söta! :D vill också ha dom på min Kille, men nja får nog gå på ''kill-färgerna'' :D

2011-04-01 @ 11:14:49
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: Emma - En allroundryttare!

SV: visst är dom rosa ursnygga? :D

Ville också köpa sånna men skulle noog inte passa på min kille heller. Så nja kör nog på lite mer killfärgerna! :D

2011-04-01 @ 11:43:42
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: julia

sv: hahahah ohja ;)

kram

2011-04-01 @ 12:48:21
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0