Dagens fråga!

Betalar ni själva för era hästar? Själva köpet, foder, stall, utrustning, träningar, hovslagare m.m. Eller betalar era föräldrar?

Frågan riktar sig självklart till er lite äldre, fattar själv att de inte är så många 13åringar som kan betala själva!




Jag köpte Boffe själv när jag va 16. Det va mitt beslut att köpa en egen häst eftersom mamma inte hade möjlighet.  Vi hade då fördelen att ha eget stall, eget hö, eget foder och eget halm. Därför blev inte utgifterna så stora. Tills jag fyllde 18 betalade mamma hovslagare och vetrinär, men utrustningen har jag alltid stått för. Sen dess har jag betalat själv, med undantag för hjälp från mamma då och då. En grimma hit och dit, eller kanske lite hovprodukter, men om man slår ihop allt så har hon hjälpt mig mycket! Pysen fick jag ju när jag va 11, men han har vart mer som familjens häst, så mamma har betalat för honom tills nu typ.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag betalar för allt själv.

2011-03-09 @ 19:24:02
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Betalar allt själv, har köpt alla mina hästar för egna pengar. Knubbis när jag var 16, Musse när jag var 17 och Majsan i somras. Mina föräldrar hjälpte till med stallhyran tills jag fyllde 18 men själva hästen,utrustning,skor och foder köpte jag själv även då.

2011-03-09 @ 19:35:51
Postat av: Bonnie

Betalar allt själv, har köpt alla mina hästar för egna pengar. Knubbis när jag var 16, Musse när jag var 17 och Majsan i somras. Mina föräldrar hjälpte till med stallhyran tills jag fyllde 18 men själva hästen,utrustning,skor och foder köpte jag själv även då.

2011-03-09 @ 19:36:22
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: josefine

Köpte Bellan själv, fick dock låna de sista 2000:- som fattades. Betalade självklart igen ur egen ficka.



Första 3 åren med häst så stod mamma och min låtsaspappa för hälften av kostnaderna, de viktiga. Mat, hovis, stallplats, spån. Resten betalade jag, så som utrustning, träningar m.m.



Delade ut reklam och hade medryttare för att få det att gå ihop. Levde på ett par hundra varje månad efter alla kostnader var betalda.



Sedan fick jag riktigt extrajobb för 1 år sen, och sen den dagen har jag betalat allt själv. Älskar det! :D

2011-03-09 @ 19:55:30
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Mina föräldrar och jag hjälps åt med allt, till en början betalade dom allt, men jag hade ju ingen inkomst alls då. Nu står jag för egen utrsustning och eget foder, men kan inte riktigt stå på egna fötter ännu, men det kommer :)

2011-03-09 @ 21:06:42
URL: http://eyeo.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag betalar inte allt själv, men de mesta.

Och de har med att göra att jag inte får in så mycket pengar varje månad.



Om allt är i de normala, stallhyra, hovslagare, och i mitt fall då busskort.

Så betalar jag de själv.

Men när de kommer extra utgifter som massör, eller dyr utrustning så som sadel.



Går pappa in, för då räcker inte mina pengar.

Där i mot kan jag inte köpa kläder bara för o köpa.

Köper när jag verkligen behöver, men inte för att åh den var ju snygg måste ha bara för o ha.



Foder osv ingår i hyran.

Så de behöver jag ju aldrig tänka på längre.

Utan har ju hö,halm, kraft foder, o mineraler ingår i hyran.



Fast jag köper ju egna mineraler till min + vitaminer, och morötter.

Så jag tar alla mina pengar jag får till min häst.

2011-03-10 @ 09:21:58
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0