Dagens ridtur!

Red ut en sväng i morse. Gick rätt bra, han va lite envis i början och blev rädd för saker då och då. Men sen sökte han sig i form och gick riktigt fint tillslut. Helt sjukt vilka framsteg vi gjort i traven de senaste =) Jag sitter bättre och Boffe rör sig bättre.
Vi tränade på halter, övergångar, flytta för skänkeln och tempoväxlingar. Han har blivit jätteduktig på att läsa av "mitt kroppsspråk" eller vad man ska säga. Det räcker med att jag flyttar fram skänkeln en cm och spänner magen och rumpan så stannar han =) Behöver inte röra honom i munnen alls! Samma sak gäller avbrott från trav. Enda gången jag behöver använda skänklarna "övertydligt" för att han ska förstå är när han ska flytta sig åt sidan, men han "fattar" mer efter varje gång =)

Tänkte på de när jag red, tur att man har en sån lättlärd häst! Boffe lär sig hur snabbt som helst! Det räcker med att man gör en sak 2-3gånger så kan han de sen. Kanske inte perfekt men han fattar ändå grejen =) Tänkte också på hur bra han lyssnar när jag säger nej :P Om han typ börjar trava när jag inte vill så säger jag bara "neeej", så saktar han av :P Eller förut när det låg hö på marken som han ville smaka på och jag precis hade tränsat så sa jag "neeej", och han lyfte upp huvudet, backade lite och suckade ^^ Min lille plutt <3

Fick inga nya bilder idag, börjar allvarligt fundera på om de verkligen är min kamera det är fel på! Blir så irriterad! Tror den snor batteri när den inte är på... Den funkade när jag satte i batterier i morse, men en timma senare va den tom... Inte ok!


Bjuder på lite gamla godingar i stället =)






















Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; haha ;) Smart, det kan jag fixa :)

2011-03-14 @ 22:15:04
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv:Svinroligt!!!!:D SÅ enorm fet erfarenhet kommer jag att bära med mig från henne!!:D

2011-03-14 @ 22:20:29
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad roligt att det går så bra för er =)



2011-03-15 @ 12:17:51
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0