Damsugare is the shit!

Har vart och myst med min älskling i em/kväll =) Hade med min systemkamera och tog massa bilder i hagen också, tänkte ladda upp dom i morgon =)

Jag tränade Boffe från marken idag. Först gjorde vi några tillitsövningar som vi brukar, sen lite trickträning som vi börjat med precis. =) Gjorde lite flytta-övningar också.
Sen longerade jag honom ganska länge. Han va rätt seg i skritten, ville bara springa hela tiden! Men vi tränade på att stanna och flytta bogen utåt osv. Sen fick han jogga ganska länge för att bli riktigt varm. Han va lugn och avslappnad och lyfte ryggen fint och sökte sig framåt nedåt. =)
Sen tränade vi på lite galopp också. I vänster varv gjorde vi bara fattningar och avbrott efter några få språng. Han kan inte riktigt bära sig i de varvet än. Men i höger varv blev jag riktigt förvånad!!! :O Gjorde bara två fattningar. Första gången galopperade han ett varv! Vilket är jättebra! :D Så duktig va han! MEN, andra gången galopperade han två hela varv =) I ganska lugn takt och drog inte utåt =) Då blev jag glad! :D Han är ju ganska grön på de där med galopp nu  =)

Eftersom de gick så bra så slutade jag! Han fick lite godis, sen hoppade jag upp och travade/skrittade av honom i bara grimman. Kände mig riktigt fånig när jag red ^^ Kunde inte hålla mig för skratt! xD Boffe har sån jävla underbar trav så de inte är sant! :D Satt utan att hålla mig i, men sen ökade han så jag fick ta tag i manen. Lagom till att vi sprang förbi en gubbe så asgarvade jag :P Även om han travade snabbt så satt jag liksom skönt :P De va kul ;) Bästa hästen ;) <3

När jag kom tillbaka hade jag ett rääätt så hårigt ass :P Haha, vinterpäls... ^^
Hade med mig en avdankad damsugare som kom väl till hands :P Dammsög både mig och boffe! ^^ Han blev faktiskt renare! :P Allt damm från leran försvann! Jag är så jäkla smart ;)

Boffis fick lite massage och stretching också. Sen polerade jag hans hovar och tvättade muggen =)





Bjuder på lite smakprov från bilderna jag tog =)



Kommentarer
Postat av: Malin

Smart med damsugaren :)

2011-03-28 @ 23:06:53
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Funderar faktiskt på om man ska skaffa sig ett sånt borstmunstycke och dammsuga pållarna då och då...:P

2011-03-28 @ 23:26:14
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Ja jag har haft den på alltifrån svängda till spikraka ryggar. :-) Dock funkar den inte på väldigt svängda. Men den har legat absolut bäst på de som varit lite svängd. :-)

2011-03-29 @ 06:33:21
Postat av: Malin

Sv: va skönt!:) ja hon blev nog lite tagen Av de. Haha! Boken rekommenderar jag verkligen :) super bra är den!

2011-03-29 @ 10:05:48
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad roligt att det går så bra för er :) Hur hög är boffe i mkh?

2011-03-29 @ 10:32:34
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Hårigt värre du! Smidigt det där med damsugare,tror dock min häst skulle krypa ur skinnet,den fegisen ;D

2011-03-29 @ 21:36:59
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Malin

Hårigt värre du!;) Smart de där med damsugare,tror dock min häst skulle krypa ur skinnet!;D

2011-03-29 @ 21:37:43
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0