Frågor!

Har en liten fundering och fråga till er som hopptränar med era ridtravare. Började ni träna för tränare redan från början eller hoppade ni "själva" först ett tag?

Jag vill börja hoppa Boffe så småningom... Men jag tror inte jag vill börja rida nån grupp innan vi "vet vad vi sysslar med". Kanske är dumt, men jag är sån som inte gillar att göra bort mig :P Vill va hyffsat säker innan "vi visar oss". Löjligt?
Hoppas på att kunna börja hoppträna lite smått ensam för min kusin till att börja med =) Får nog bli i sommar!

Sen måste jag erkänna att jag är lite osäker på att träna i grupp, eller för tränare över huvud taget pga alla fördommar mot ridtravare... Blir så arg på mig själv, skäms jag över min egen häst?! :P Jag är sån som alltid tar åt mig, skulle nog inte klara att folk kollar snett på mig pga min häst, som jag älskar över allt annat!!

Brukar ni bli illa bemötta utav tränare/ridkamrater pga hästens ras?
Har till och med hört en tränare som inte lät en tjej träna för honom för att hon hade en ridtravare...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag själv har ingen erfarenhet av det. Men jag vet ju andra som har fått konstiga blickar pågrund av sina travare.. Men jag tycker absolut inte att du ska skämmas. Stå på dig och visa att du inte bryr dig! :D

2011-03-30 @ 16:59:36
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ja, och även om de är begagnade så kan man ju få tag på sadlar i väligt fint skick. :)

2011-03-30 @ 17:08:39
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: jossan

Jag red ju dressyr för tränare direkt, eftersom jag ansåg (anser) att det är viktigast, att hästen har en bra grund innan man börjar hoppträna seriöst. Jag hoppade studs och pyttehinder upp till 60-70cm själv, men nu, som du vet så hoppar jag för tränare. Sen i oktober 2010. Har hoppat för tränare enstaka ggr oxå innan, men inte hittat ngn vi trivs med.



Jag har aldrig nånsin skämts över min häst, jag gav mig ut på träningstävlingar redan månaden efter jag köpt henne. Och då såg hon verkligen ut som en travare som nyss kommit från travet. Världens slängtrav m.m. Men jag ville redan från början lägga rutiner på tävlingsplatser. Vi red markbom, 40, 50 cm till en början. Tills hon var van liksom. Tog väl en 5-6ggr innan hon blev normal på tävlingsplats.



Men jag har aldrig skämts för henne hur fult hon än travartravat och hur strutsigt hon än sprungit med huvudet. :-)

2011-03-30 @ 18:17:19
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Jag har inte hoppat på typ 100 år känns det som förutom nått litet skutt i skogen då och då.Det kommer dra igång hoppträningar här hemma i vår när underlaget tillåter och då tänkte jag haka på på en gång.Känns att det är bäst så eftersom jag är så ringrostig och hästen är grön.

Jag har aldrig blivit illa bemöt med mina hästar som jag har i dagsläget.Är omgiven av redigt hästfolk som tycker att oavsett ras på hästen förtjänar den god ridning.

mvh/Q

2011-03-31 @ 11:40:24
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

allt bra?:D

2011-03-31 @ 12:00:43
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej, var med och tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-03-31 @ 12:21:24
URL: http://amandabp.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag började att löshoppa Prinsen själv sedan provade jag skutta uppsuttet några gånger och efter det har jag kört regelbundet för tränare =)

2011-03-31 @ 16:10:33
URL: http://marineprinsen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0