Halvsjuk

Har legat i sängen sen jag kom hem från stallet. Helt plötsligt mådde jag bara skit och fick feber.. :/ Men jag hann med att rida i morse iaf! Det gick ganska bra, förutom i slutet för då va han så jävla dum! Han är envis som en åsna! När han inte vill göra som jag säger så börjar han alltid backa och sätta huvudet i en sån position så man inte kan kontrollera honom. Helst backar han ner i ett dike eller ett stup bara för att skrämmas lite. Då spelar de typ ingen roll vad jag gör, han vinner alltid i dom situationerna.. Då blev jag SUR! Höll på en halvtimma, sen gav jag upp och lät honom gå där han ville... Hade inte riktigt ork, kanska va för att febern va på G!

Funderade mycket när jag va ute och red också. Även om det går bra när jag är rider så känns de som jag gör samma sak varje dag... Börjar bli lite enformigt... Jag rider samma gamla vägar varje gång typ och det är nästan bara asfalt. Tråkigt!! Känns som jag måste komma på nåt nytt att göra. Längtar tills jag kan börja träna! Har börjat bli lite sugen på att byta stall också... Även om jag trivs så känns de som jag behöver lite förändring! OCH ridbana...!

Har ni något tips för att piffa till ridningen lite? =)

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag rider alltid dressyrövningar ute. :-) Till 99% på raka spår, men ibland lägger jag in någon volt om hon känns riktigt jobbig. Annars rider jag halvhalter, halter, övergångar, tempoväxlingar, skänkelvikningar från sida till sida m.m :-)

2011-03-16 @ 06:38:50
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: lovisa

Krya på dig!

2011-03-16 @ 07:44:51
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0