I'm in lööve!

Jag och Boffis har haft en jätte romantisk eftermiddag idag =) ;) haha! Vi har gosat och grejat i flera timmar =)

Boffe va skit-lerig när jag kom till stallet. Har gått utan täcke idag igen! Så de va bara att sätta igång att borsta! Gick inte så jävla bra dock :P Han fäller ju som bara den! Så de lossnade ju bara päls när jag borstade, och de dammade som satan!
Sen skurade jag hans ben och hovar. Bakbenen tvättade jag med lactacyd, eller kotorna rättare sagt för att få rent mugg-grejset. Efter de behandlade jag med äppelcidervinäger! Tänkte wtf, huskurer funkar alltid bäst! Så jag skippade helosanen idag =) Tvättade även ett litet sår som han lyckades få på kotan... Han är kass på att kontrollera sina ben! Bara trampar sig hela tiden..
Han fick även en massage =) De va ett tag sen så de behövdes. Och han tyckte de va så sköönt så! Han ville "klia" tillbaka hela tiden ;) Speciellt när jag klämmde på mankammen eller vad man säger, ända upp till huvudet på honom typ. De ääälskar han! ^^

Motionerade honom lite också mellan myset. Tog honom på linan och gjorde lite "flytta"-övningar. Sen longerade jag honom ett tag. Tog 2 galopper i varje varv också. De gilla han =) Är nog dags att börja träna mer på galoppen nu när all snön är borta. Tycker de är bättre att han klarar de ordentligt utan ryttare innan jag börjar träna på ryggen på honom ordentligt! =)
Sen gick vi en liten promenix och gjorde lite övningar. Typ att han ska stanna bakom mig, backa när jag backar, flytta sig till andra sidan när jag håller upp handen osv. Han va jätteduktig och koncentrerad =) Sprang även och tvärnitade, sen backade för att kolla om han skötte sig, vilket han gjorde =)

Vi hade alltså en toppendag idag jag och min älskling ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Underbar bild!



SV: Okej !!

2011-03-24 @ 12:23:22
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Erika

Mysig dag. :)



Raski är likadan, hon vill med klia tillbaka vid massage osv. ;P

men de uppskattas tyvärr inte av mig, då jag inte vill de. haha!

Men hon förstår inte riktigt varför, för de är ju ok på hästarna i hagen. ;D

2011-03-24 @ 13:28:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0