Lör dag

Nix pix. Ingen ridning idag. Hade inte humöret för de kan man säga. Istället tog jag de lugnt hela dagen. Fick värsta massagen av mamma eftersom jag hade så ont i ryggen. Eteriska oljor och meditations musik. Hon är lite av en spågumma min mamma ;)
Har haft skitont sen jag och Boffe gick omkull för över en månad sen och landade på huvudet. Det blir värre varje dag! När mamma kände på ryggraden på mig så skrek jag högt när hon kom till ländryggen! Så illa trodde jag inte de va :P Så jag blev beordrad att gå till vårdcentralen i veckan.
Vid fem tiden skjutsade mamma hem mig. Va så skönt att slippa åka buss.. När jag är ensam tänker jag för mycket! Orkade inte med de. Och inte kan jag lyssna på min mp3 heller, för den har jag fått av Elvir... :(

När jag kom hem va de bara att byta om och sticka till stallet. Det blev lite senare än vanligt, och Boffe visade tydligt sitt missnöje som vanligt :P Ställde honom i stallgången innan han fick komma in i boxen, vilket han inte gillade! "Jag är hungrig!" sa han ;) Borstade lite, lindade benen och smörjde hovarna lite snabbt bara =)
När jag tog in Galaxy blev jag "broddad" som tack... Hon plöjde på som bara den, som vanligt. När jag stannade för att hon skulle skärpa sig så stannade såklart inte hon, utan trampade rätt på min tå med sin brodd. Inga stålhättor här inte! Fan va arg jag blev! Det blev en grop och nästan hål i mina "nya" mountainhorse kängor. Är det nåt jag har svårt för så är det ouppfostrade hästar. Men men... Inte min häst -  inte mitt problem.

I morgonbitti ska jag upp tidigt och sticka till stallet. Skulle tydligen bli ganska bra väder! Men man vet ju aldrig :P Då ska jag iaf rida ut med nytt bett =) Ska nog börja med att prova ett rakt (svängt) pelham ett tag. Får se om han gillar de =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0