Något på tok?

Boffe hade inte druckit nåt i natt... Eller typ 1-2 liter kanske. Vilket jag tycker är ganska skumt med tanke på att han va genomsvett efter passet igår! Släppte in honom i boxen efter, och han hade knappt rört vattnet på hela natten... :/ Han hade heller inte ätit upp höt.. De gör han alltid! De va visserligen vare en tuss kvar, kanske ett halvt kilo, men ändå!

Då slog tanken mig; Hur kan man ha vattenkopp i boxen egentligen?! Då ser man ju inte hur mycket hästen dricker! Vi har de i stallet, men dom är inte inkopplade, för jag gillar dom inte! Bär hellre tunga hinkar varje dag och har koll! Vad tycker ni, vattenkoppar eller inte?


Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

Tycker aldrig vattenkopp är bra före vattenhink, eftersom hästar dricker mer ur hink än ur kopp

2011-03-31 @ 17:40:44
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: malin

Vi har koppar i nya stallet,då är ju såklart svårt att veta hur mycket dom dricker men det syns tydligt att dom gör de,vatten högt och lågt efter våra flodhästar ;) Hade hink i det gamla stallet men det blev så jävla tungt att bära runt till 9 hästar!

2011-03-31 @ 18:22:59
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag kör med vattenkopp.

Visst är de svårt o veta då.

Men min föredrar kopp framför hink.

Har haft båda i boxen, men hinken är orörd.

Medans jag hör o ser att hon dricker ur koppen.



Sen har dom tillgång till vatten i hagen med. :)

Via hink/tunna.



2011-03-31 @ 19:27:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag går på ett ridgymnasie och har min häst med mig under terminerna, i det stallet har hästarna vattenkopp men själv föredrar jag egentligen hink så det har hon när hon står hemma + ett jättebadkar i hagen. Det är lättare att göra rent hinkarna, hålla koll på hur mycket de dricker plus att vattnet hamnar i en naturligare nivå för hästen om den står på golvet, nackdelen är ju såklart att det är tungt att bära och lättar för hästen att välta ut vattnet i den.

2011-03-31 @ 23:49:03
URL: http://nollfemtjugosex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0