Negativa klubben

Förstår att mina läsare minskat de senaste. Jag är en negativ bomb! Och idag exploderade jag i stallet :P Är det något jag ska undvika när jag är på dåligt humör så är det att rida! Så nu tar jag en liten ridpaus. Kan bli 1 dag, kan bli 1 vecka. Det är liksom ingen ide att ge mig ut och rida och straffa Boffe för att jag är så negativ. Kan bara inte se någonting positivt just nu! Många händelser har bakats ihop till en stor snöboll som rullar på och bara blir större. Måste fixa allt först och komma på rätt spår igen.

Skäms verkligen när jag kommer på mig själv hur jag är mot hästarna när jag är neggo. Jag hämtade Boffe i hagen förut, utan att ens hälsa... Bara tog grimskaftet och gick. Utan att säga ett ord borstade jag lite snabbt och slarvigt och slängde på sadel och träns. Jag kollade honom inte ens i ögonen! :P Vi som alltid brukar gosa och mysa när jag pysslar om honom! 
Efter 20 meter från stallet kom jag på "fan, inga snösulor kvar..!!!?!?!??!". Blev så jävla irriterad på fuck-snön som kom inatt!! Vände nästan tillbaka :P Men sen tog jag några djupa andetag och fortsatte ändå:P
Inte konstigt att han va lite tjurig, jag va ju de, utan att jag tänkte på de först :P Gav inte lika mycket beröm som jag brukar och blev typ arg så fort han gjorde "fel". Stubinen va lite väl kort. Stackars älsklingen <3

INTE NOG MED DE
så smet pysen. Han vet precis vart fodret står, så han gick såklart dit och VÄLTE hela foderbyttan, en sån där stor med lock ni vet, och mumsade i sig illa kvickt. Gissa om jag blev arg... Pysen sprang in i boxen :P

Och galaxy som alltid är så hispig och respektlös ska vi inte tala om. Det kokade i mig när jag skulle leda in henne. Hon bara plöjer på. Sist gick de nästan hål i skorna när hon trampade mig med broddarna, och det vill jag då inte va med om igen! Men men, inte hennes fel att hon är ouppfostrad :P Gick lite fram och tillbaka med henne iaf så hon skulle lugna sig och fatta att hon ska stanna BAKOM mig och inte ...

Kan inte bli värre tror man då, men jo, då drämmer jag näven i stenväggen?!?! Blev så arg att jag nästan slog till väggen igen ;) OCH dessutom, när jag kom hem låg en räkning på 950:- för missad tid hos käkkirurgen... MORR! Jag avbokade ju för bubblan den tiden! :P ARG!

En sista sak. Nu är min kamera helt borta. Den går inte starta. Argargargargarg!

När ska saker och ting börja gå bra igen kan man undra?! "Efter motgång kommer framgång" är blott en myt!

Förstår mycket väl om ni inte orkar läsa min negativa blogg i nuläget. Lovar att skriva med positiva inlägg när jag är happy igen ;)



Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Hoppas de vänder snart!

2011-03-19 @ 05:25:28
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Erika

Kommer man in i en ond cirkel, kan vara svårt o ta sig ur den.

Men hoppas de vänder snart, vet hur de kan vara.



Inte rätt o låta de gå ut över hästen så skulle gjort dom du med tagit en paus.

2011-03-19 @ 21:09:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; men verkligen! Tyvärr verkar det som om det är totalt förbjudet att ens nämna pessoa :S

2011-03-19 @ 21:30:02
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hoppas att turen vänder snart ♥ :)

2011-03-19 @ 23:02:14
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Mimi

Tråkigt för dig :( men du ska se att ddet snart blir bättre :)



Förresten! Tänkte be min artikelkompanjon om en tjänst. Har inte kunnat logga in på ifokus sedan de lanserade den nya :( Du skulle inte kunna höra där inne vad som är fel? :( Saknar det ju massor....

Tack på förhand!

2011-03-20 @ 09:38:09
URL: http://mullemums.blogg.se/
Postat av: Malin

Du drar åt till negativa saker,tanke kraft :) Om du vill ändra ditt sätt att tänka på så skulle ja varmt rekommendera böckerna The secret! Finns även filmer om det,inget hokuspokus utan ren vetenskap,typ!:)

2011-03-20 @ 13:33:22
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0