Okunskap

Som jag sagt förut är jag en sån som stör mig på saker. Just nu stör jag mig på folk som inte har kunskap nog att se när deras hästar mår dåligt.

Tex
Häromdagen såg jag en blogg som visade massa bilder på dennes hästar. Alla tre va, enligt min mening, för tunna. Kantiga hästar som ryggraden stack upp på. "Åh så fina" "Fina muskler" Bla bla bla. Då blir jag lite irriterad. Ser inte människan att dom är undernärda? Visst, det kan ha med vinterpälsen att göra, Boffis har faktiskt blivit lite tunn nu. Men det verkade inte som att personen såg att de va något fel. Då blir jag irriterad!

Ett annat exempel är Boffes fodervärd. HUR kan man inte se att en häst är uttorkad, såpass undernärd, hängig och har hovböld? Jag förstår mig bara inte på vissa människor?!

Jag såg också en "före och efter"-bild på en ridtravare för ett tag sen. Första bilden va direkt efter travet och andra bilden va ett år senare som ridhäst. "Kolla vad fin han blivit". Man såg revbenen på hästen... Jättefint...




En annan sak jag stör mig på har också med "åh vad fin han är" att göra. Folk som lägger ut bilder på sina hästar när dom är "fina". Alltså kröker på nacken, gärna med hjälp av halsförlängare eller någon annan "hjälp"-tygel och pessoabett med tygeln i nedersta ringen. STRÖANDE!

;)


Tråkigt nog ser jag mest ridtravare i den situationen. Återigen pga att många skaffar dessa hästar utan tillräcklig kunskap.

Kommentarer
Postat av: Erika

En aning irriterande.

Eller ungar på 12-14 år som tror dom är jätte duktiga.



Och tar hjälp av folk som inte kan ett skit o säger ååh jag har arbetat hästen i form o bla bla.

mm..

Hästen kröker på nacken, o är långt ifrån att arbeta i form.



Finns mycket o störa sig så. :P

2011-03-13 @ 17:44:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Okej :)

Dom kanske också börjar känna av att de är vår i luften. :)

2011-03-13 @ 18:20:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

Oj skrev övre kommentaren till fel person, sorry ;P



Sv:

Jo kolla bara på bukefalos, fy fasen.

Sån irriterande sida.

Där kan man störa sig på folk

2011-03-13 @ 18:20:40
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag håller med dig fullständigt i alla synpunkter :)

2011-03-13 @ 21:39:49
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0